15 هیئت مذهبی شیراز به یاری زائران اربعین حسینی می‌روند
کد خبر: 3540997
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
شاهینی:

15 هیئت مذهبی شیراز به یاری زائران اربعین حسینی می‌روند

گروه اجتماعی: دبیر شورای هیئات مذهبی فارس از اعزام و همراهی 15 هیئت مذهبی شیراز جهت برپایی موكب در مسیر پیاده‌روی زائران اربعین حسینی و همچنین در شهرهای مقدس نجف و كربلا خبر داد.

علی شاهینی، دبیر شورای هیئات مذهبی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، از اعزام و همراهی 15 هیئات مذهبی شیراز جهت برپایی موكب در مسیر پیاده‌روی زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: تاكنون 15 هیئت مذهبی شیراز آمادگی این را پیدا كردند تا در مسیرهای نجف به كربلا و همچنین در این دو شهر مقدس موكب‌هایی را برای ارائه خدمات به زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) برپا كنند.
وی افزود: از تعداد 15 موكب برپا شده توسط هیئات مذهبی شیراز، 8 موكب در مسیر پیاده‌روی زائران حسینی و 7 موكب در شهرهای مقدس نجف و كربلا برپا خواهد شد كه 4 موكب در كربلا و 3 موكب هم در نجف اشرف دائر می‌شود.
شاهینی با تصریح اینكه جانمایی این موكب‌ها توسط شورای هیئات مذهبی انجام شده است، گفت: در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی مكان‌هایی نظیر عمود 890 تا 893 موكب‌هایی توسط سه هیئت مذهبی شیراز و موكب عمود 831 توسط هیئات عشایری و همچنین در كربلای معلی نیز قریب سه موكب در پشت خیمه‌گاه برپا خواهند شد.
دبیر شورای هیئات مذهبی فارس با بیان اینكه ما همكاری‌های لازم را با ستاد اربعین استان جهت برپایی موكب احمدبن موسی(ع) در كربلای معلی داریم، گفت: برای این منظور به تمام هیئات مذهبی استان فارس فراخوان زدیم تا هر هیئتی كه می‌تواند جهت یاری این موكب فعالیت كند.
وی با یادآوری این نكته كه جمع‌آوری كمك‌های مردمی به همایش عظیم اربعین حسینی از طریق ستاد اربعین صورت می‌گیرد، گفت: شورای هیئات مذهبی فارس در این راستا نیز با ستاد اربعین همكاری دارد.
شاهینی اظهار كرد: علاوه بر این‌ها موكب حضرت احمدبن موسی(ع) در مرز شلمچه نیز توسط شهرداری شیراز برپا خواهد شد كه در برپایی این موكب هم شورای هیئات مذهبی همراهی دارد.
دبیر شورای هیئات مذهبی فارس بیان كرد: یكسری بسته‌های فرهنگی نظیر زیارت اربعین، كلاه، چفیه و غیره از سوی هیئات مذهبی آماده شده است كه در موكب‌های اربعین در مرز شلمچه و همچنین مسیر پیاده‌روی و شهرهای مقدس كربلا و نجف توزیع خواهند شد.
وی در پایان گفت: برای روز اربعین حسینی، برنامه‌ریزی‌های متنوعی در شهر مقدس شیراز و استان فارس جهت برپایی سوگواری‌های عظیم حسینی انجام شده است كه در طی روزهای آینده اعلام خواهند شد.
captcha