زمان برگزاری یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در کردستان تغییر کرد
کد خبر: 3539694
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳

زمان برگزاری یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در کردستان تغییر کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان از تغییر زمان برگزاری مرحله استانی یازدهمین جشنواره قرآنی «مُدهامتان» به 20 آبان‌ماه جاری در این استان خبر داد.

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: مرحله استانی یازدهمین جشنواره قرآنی «مُدهامتان» با حضور قرآن دوستان 20 آبان ماه جاری در مجتمع فرهنگی - هنری فجر سنندج تغییر یافت.

وی افزود: یازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در هشت رشته قرائت، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان، ترتیل، تفسیر، به صورت کشوری و استانی و رشته مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه و صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز به صورت استانی برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان عنوان کرد: در این دوره از مسابقات قرآنی حدود 50 نفر از استان شرکت می‌کنند که به تفکیک شهرستان‌ها از سنندج 31 نفر، قروه 17 نفر و سقز 2 نفر است.

وی افزود: به شرکت‌کنندگانی که در مرحله استانی یازدهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» رتبه برتر را کسب کنند از سوی کانون های مساجد هدایایی اهدا می‌شود.

گلباغی بیان کرد: همچنین نفرات برتر این دوره از مسابقات قرآنی به مرحله کشوری که در آذرماه سال جاری در قم برگزار می شود اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره های قرآنی، افزود: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام و حضور پرنشاط تر اعضای کانون ها در فعالیت های قرآنی از اهداف برگزاری این مسابقات است.

وی در پایان کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم و کشف استعدادهای موجود را از دیگر اهداف برگزاری این گونه جشنواره‌ها عنوان کرد.

captcha