هیچ سرقتی از دروازه قرآن انجام نشد
کد خبر: 3538045
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
امیری:

هیچ سرقتی از دروازه قرآن انجام نشد

گروه ادب و هنر: مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان اینكه من كنده كاری كاشی‌های دروازه قرآن را ندیده‌ام كه بخواهم درباره آن اظهار نظری كنم، گفت: هیچ سرقتی نه تنها از دروازه قرآن بلكه از هیچ جای دیگری نشده است.

مصیب امیری، مدیركل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در پاسخ به اینكه آیا عكسی كه در فضای مجازی در حال پخش شدن است مبنی بر سرقت كاشی‌های دروازه قرآن را مشاهده كرده است یا خیر؟ گفت: خیر من این عكس را ندیده‌ام اما هیچ سرقتی انجام نشده است.
وی همچنین در پاسخ به این سؤال كه كنده‌كاری‌های كاشی‌های دروازه قرآن مربوط به چیست، گفت: من اصلاً چنین چیزی ندیده‌ام كه بخواهم درباره آن اظهار نظری كنم اما می‌توانم بگویم كه هیچ سرقتی نه تنها از دروازه قرآن بلكه از هیچ جای دیگری نشده است.

بررسی طرح مرمت دروازه قرآن در كمیته فنی میراث فرهنگی
 
امیری با اشاره به اظهارات اخیر شهرداری و شورای شهر شیراز درباره ارائه طرح مرمت دروازه قرآن نیز گفت:‌ این طرح به دست ما رسیده است و هم‌اكنون در كمیته‌های فنی در حال بررسی است تا بعد از تصویب شورای فنی به مرحله اجرا برود.
مدیركل میراث فرهنگی فارس در پاسخ به اینكه چقدر زمان برای اجرای این طرح پیش‌بینی می‌كنید؟ گفت: این طرح یك بار به كمیته فنی میراث فرهنگی ارسال شده است اما باید یكسری نكات آن مشخص می‌شد به همین دلیل بازگشت داده شده و دوباره در حال بررسی است اما در هر صورت خیلی وقت است كه برای این طرح برنامه‌ریزی شده است.

آيا دروازه قرآن تبديل به موزه می‌شود؟
وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینكه برنامه میراث فرهنگی برای دروازه قرآن چیست و آیا این بنای تاریخی تبدیل به موزه قرآن خواهد شد، اين‌گونه گفت: ابتدا باید طرح مرمت دروازه قرآن در كمیته فنی میراث فرهنگی به تصویب برسد و در طی آن مشخص می‌شود كه چه كارهایی باید برای این بنای تاریخی انجام داد.
captcha