استقبال 15 هزار نفری مردم فارس از طرح تربیت حافظان قرآن اوقاف در سال جاری
کد خبر: 3537793
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
حسینی خبر داد:

استقبال 15 هزار نفری مردم فارس از طرح تربیت حافظان قرآن اوقاف در سال جاری

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی اوقاف فارس گفت: در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در سال جاری تاكنون 15 هزار نفر در سامانه جامع این طرح ثبت‌نام كرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام سیدمیثم حسینی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 24 مهر با اشاره به اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن این سازمان گفت: در طرح ملی حفظ قرآن سهمیه استان فارس در سال جاری 24 هزار نفر است که تاکنون در سامانه جامع این طرح 15 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.
وی با اشاره به خدمات ارائه شده در این طرح گفت: در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در سال جاری بیش از شش هزار اقلام قرآنی ویژه قرآن‌آموزان این طرح توزیع شد.
حسینی افزود: این اقلام شامل 2 هزار لوح فشرده ترتیل قرآن کریم استاد پرهیزگار و منشاوی، دو هزار جلد کتاب حفظ موضوعی و سیصد آیه اعتقادی در حوزه معادشناسی، یک هزار جلد قرآن مخصوص حفظ به خط عثمان طه ویژه حافظین و یک هزار تخته وایت برد جهت آموزش است.
وی ادامه داد: این در حالی است که این تعداد از حافظان در قالب 400 کلاس آموزشی با حضور قریب به پانصد و هفتاد مربی حفظ قرآن کریم برای مدت یکسال آموزش‌های لازم را می‌بینند و در اسفند ماه نیز در آزمون شفاهی و کتبی شرکت خواهند کرد و در صورت کسب امتیازات لازم به هریک مدرک تخصصی مورد تأیید اداره اوقاف و امور خیریه اعطا می‌شود.
معاون فرهنگی اوقاف فارس در پایان گفت: كلاس‌های آموزشی این طرح در بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و مساجد شیراز و سایر شهرستان‌ها در طول سال برگزار می‌شوند.
captcha