اقامه نماز ظهر عاشورا در 500 بقعه متبركه فارس
کد خبر: 3537106
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
موسوی خبر داد:

اقامه نماز ظهر عاشورا در 500 بقعه متبركه فارس

گروه اجتماعی: مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: در روز عاشورای حسینی 500 بقعه متبرکه شاخص استان فارس میزبان نماز ظهر عاشورا با حضور عزاداران حسینی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان امروز، 19 مهر گفت: در سوگ شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) و مراسم عزاداری سیدالشهدا نماز ظهر عاشورا با حضور عزاداران حسینی در بقاع متبرکه  و امامزادگان شاخص شهرستان‌های فارس اقامه خواهد شد.
وی با بیان اینكه این مراسم‌ها در 500 بقعه متبركه فارس برگزار خواهد شد، افزود: یکی از ارکان مهم برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی اقامه باشکوه نماز ظهور عاشوراست که با حضورهمه عزاداران، هیئات عزاداری و مردم ولایت‌مدار استان با صلابت هرچه بیشتر برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه شاخص استان گفت: در بقاع متبرکه شهرستان شیراز از جمله حرم مطهر احمدبن موسی کاظم(ع)، سیدعلاءالدین حسین(ع)، علی‌بن حمزه(ع)، سید محمد قصردشت(ع) سیدتاج‌الدین غریب(ع)، شاه داعی الی‌الله(ع)، قدمگاه حضرت عباس(ع)، سیدمحمد(ع) صغاد و نظرگاه خضر نبی(ع) نماز جماعت ظهر و عصر عاشورا به جماعت برگزار می‌شود.
موسوی اظهار كرد: در کلیه شهرستان‌های استان نیز در امامزادگان حسن و حسین(ع) نی‌ریز، سیدعلاءالدین محمد(ع) ممسنی ، احمد و جعفر(ع) آباده، سیدحسین(ع) کازرون، سیدتاج‌الدین محمد(ع) قیر و کارزین، امامزاده پیرمراد(ع) استهبان، امامزاده حسین(ع) مرودشت، سیدحسین(ع) فیروزآباد، بقعه متبرکه شیخ عبدالله انصاری گراش، میرعلی‌بن الحسین‌(ع) لارستان، امامزاده حسین(ع) جهرم و امامزاده شاه سردار(ع) شهرستان خنج میزبان برگزاری نماز با شکوه ظهر عاشورا خواهند بود.
مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینکه هدف قیام امام حسین (ع) حفظ دین و احیای ارزش‌های دینی و الهی است، گفت: امام حسین(ع) در روز عاشورا به منظور اقامه و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نماز هجرت، جهاد، اسارت، سختی‌ها و مصائب را برای حفظ دین اسلام متحمل شدند.
وی ادامه داد: این در حالی است که برپایی نماز ظهر عاشورا توسط امام حسین(ع) در حساس‌ترین لحظه‌های حیات‌شان، حکایت از اهمیت و توجه به فریضه نماز دارد و هیأت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری با الگوگیری از سید و سالار شهیدان در این ایام به‌ویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی شکوه اقامه نماز را به رخ جهانیان خواهند کشاند.
موسوی اظهار كرد: آستان مقدس امامزادگان سیدشجاع‌الدین حسن(ع) مشهور به آقام شهید در شهرستان فراشبند، شاهزاده قاسم(ع) فسا، امامزاده فضل(ع) جهرم، امامزاده ابوالقاسم(ع) داراب و میرمحمد مرتضی(ع) در  بوانات نماز ظهر عاشورا را با حضور عموم مردم، عزاداران و هیأت مذهبی و زائران حرم‌های مطهر با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار خواهد شد.
captcha