حق‌الناس در جلسات عزاداری رعایت شود
کد خبر: 3536274
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
حسینی:

حق‌الناس در جلسات عزاداری رعایت شود

گروه سیاسی: امام جمعه خرم‌دره گفت: نماز خواندن در اول وقت، ادای دین، رعایت حق‌الناس و حساب مردم و احترام به پدر و مادر لازمه مقبول واقع شدن عزاداری‌ها است پس باید توجه ویژه‌ای به این امور داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام سید‌علی حسینی، امام جمعه خرم‌دره، ظهر دیروز جمعه 16 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌دره با اشاره به مهم‌ترین عوامل زمینه‌ساز قیام امام حسین (ع)، اظهار کرد: از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به احیای وصایای ترک شده پیامبر (ص)، افول غیرت دینی، دنیاگرایی و مال‌اندوزی اشاره کرد.

وی با اشاره به رواج بدعت‌های نادرست و تحریف عزاداری‌ها، تصریح کرد: باید از بدعت‌های من‌درآوردی در مراسم‌های عزاداری سیدالشهدا پرهیز شود، همچنانکه علم و طبل و عکس امامان در دین ما نیست و بدعت به شمار می‌رود.

امام جمعه خرم‌دره در ادامه با تاکید بر ضرورت درک فلسفه اصلی قیام عاشورا، تاکید کرد: نباید از اهداف اصلی قیام امام حسین (ع) ،تاسوعا و عاشورا دور شد.

وی نماز ظهر عاشورا را مهمتر از عزاداری‌ها عنوان کرد و گفت: نماز خواندن در اول وقت، ادای دین، رعایت حق‌الناس و حساب مردم و احترام به پدر و مادر لازمه مقبول واقع شدن عزاداری‌ها است پس باید توجه ویژه‌ای به این امور داشت.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه برخی گریه کردن را ثواب و برخی پاک شدن روح و برخی رسیدن به بهشت می‌دانند، یادآور شد: فلسفه گریه در این روزها حفظ مکتب امام حسین (ع) و اهل بیت و ادامه راه ایشان و احیای امر به معروف است.

وی در ادامه با اشاره به ارائه آمارهای متفاوت از متخلفین بیت المال، تاکید کرد: مطالبه مردم و رهبری این است که با ظلم و فساد و تخلفات بیت‌المال و پولشویی‌ها برخورد شود.

امام جمعه خرم‌دره همچنین با تاکید بر ضرورت حمایت از حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: حوزه پشتوانه اسلام و نظام است لذا برای رسیدن به این آرمان‌ها بایستی حامی حوزه باشیم.

حجت‌الاسلام حسینی در پایان با اشاره به جنگ نرم دشمنان علیه کشورمان، ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف دشمنان در جنگ نرم این است که قداست شهدا را از بین ببرند که برای مقابله با این توطئه بایستی ایمان مردم، روحیه شجاعت و عمل به مطالبه مردم تقویت شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۱۸ - ۱۳:۴۶
0
0
باید به حق ناس و حقوق دیگران در مراسمات عزاداری توجه شود و احترام گذاشتن به حقوق دیگران را در راس قرار دهند
captcha