برنامه‌های ایام محرم آستانه شیراز اعلام شد
کد خبر: 3535218
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷

برنامه‌های ایام محرم آستانه شیراز اعلام شد

گروه اجتماعی: در ایام محرم برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی و قرآنی در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین‌بن موسی‌الكاظم(ع) ملقب به آستانه شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، غلامعلی دهقانیان، مسئول روابط عمومی آستان مقدس سیدعلاء‌الدین حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) امروز، 12 مهر با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم به تشریح برنامه‌های این آستان به در ایام ماه محرم پرداخت و گفت: نخستین برنامه این ایام تعویض پرچم بارگاه ملكوتی این امامزاده واجب‌التكریم كه عصر دیروز در این حرم مطهر برگزار شد.
وی با بیان اینكه امسال به‌مدت سیزده شب مراسم عزاداری بعد از نماز مغرب و عشا در این آستان برگزار می‌شود، افزود: سخنران مراسم محرم امسال در این حرم مطهر حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسین راجی از مشهد مقدس است.
دهقانیان با یادآوری اینكه هر شب عزاداران حسینی در قالب هیئت‌های مذهبی با حضور در این بارگاه ملكوتی به عزاداری خواهند پرداخت، گفت: مراسم ویژه روز تاسوعا در این حرم مطهر در ساعت 11 صبح نهم محرم و عزاداری و مقت خوانی نیز در روز عاشورا برگزار خواهد شد.
مسئول روابط عمومی آستان سید علاء‌الدین حسین(ع) اضافه كرد: همچنین عصر جمعه 23 مهر مراسم «رهروان زینبی» برای سومین سال متوالی ویژه بانوان برگزار خواهد شد.
وی همچنین به برگزاری برنامه ویژه شهادت حضرت امام سجاد(ع)، در شب 23 مهر ماه اشاره و اضافه كرد: با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات، گوشه‌ای از هدایای مردم استان فارس مانند صندوق خاتم ضریح حضرت مسلم بن عقیل و پنجره‌های امامین جوادین(ع) در این ایام و در قالب نمایشگاهی در معرض دید زائرین آستان قرار خواهد گرفت.
captcha