ضعف رسانه‌؛ مانع از الگوپذیری قرآنی جوانان
کد خبر: 3532961
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
حاج‌علی:

ضعف رسانه‌؛ مانع از الگوپذیری قرآنی جوانان

گروه فعالیت‌های قرآنی: حافظ کل و داور مسابقات قرآن گفت: یکی از عوامل الگوسازی نخبگان قرآنی رسانه است، صدا‌ و سیما در معرفی چهره‌های قرآنی و انعکاس مطلوب مسابقات قرآن فعالیت چشمگیری نداشته است؛ لذا در الگوپذیری جوانان نیز موفق نبوده‌ایم.

سمیه حاج‌علی، حافظ کل قرآن کریم و داور مسابقات قرآن در حاشیه مرحله استانی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: از لحاظ کیفی سطح مسابقات استان مرکزی خیلی بالا نبود، متوسط رو به ضعیف، ولی نحوه برگزاری مسابقه و نظم حاکم بر جلسات، خوب بود.
 وی بابیان اینکه جای مباحث فرهنگی در جامعه خالی است، اظهار کرد: فکر می‌کنم آنچنان که باید و شاید مانند مباحث دیگر به بحث‌های فرهنگی و قرآنی اهمیتی داده نمی‌شود، اشاعه مباحث قرآنی مستلزم داشتن برنامه‌های قوی در صدا وسیمای ملی و استان‌هاست.
حاج‌علی تصریح کرد: برای معرفی چهره‌های قرآنی باید تدابیری اتخاذ شود تا نوجوان و جوان را پای گیرنده‌های تلویزیونی بکشاند، اگر این فرهنگ توسعه پیدا کند و نوجوانان ما فعالان و نخبگان قرآنی را مانند بازیگران، خوانندگان و ورزشکاران به‌خوبی بشناسند قطعاً الگوبرداری از قاریان و حافظان گسترش پیدا خواهد کرد و صحبت درباره مباحث فرهنگی و قرآنی رنگ و بوی دیگری به خود می‌گرفت.
وی با بیان اینکه شناخت جامعه هنری، ورزشی و .. جایگاه خود را دارد و قرار نیست شناخت این قشرهای فعال زیر سؤال رود، تصریح کرد: توجه بیش از اندازه صدا و سیما به این قشر باعث شده نوجوان ما از الگوهای قرآنی غافل شود، معرفی و توجه به برترین‌های قرآنی مشوقی برای سایران است.
این حافظ کل قرآن کریم ادامه داد: این امر حداقل در مورد خود بنده مصداق دارد، چراکه جرقه حضور من در جلسات و دوره‌های آموزش قرآن از آشنایی با یکی از چهره‌های ممتاز قرآنی زده شد، این شناخت باعث شد که من علاقه‌مند به مباحث قرآنی شوم و مسیر زندگی خود را تغییر دهم.
داور مسابقات قرآن تصریح کرد: یکی از عوامل الگو شدن نخبگان قرآنی فعالیت گسترده صدا و سیما و دیگر رسانه‌هاست تا رسانه به این افراد توجه نکند کسی آنها را نخواهد شناخت، امروز در معرفی چهره‌های قرآنی کشور در حد قابل قبول کار نمی‌شود.
حاج‌علی در پایان تأکید کرد: برگزاری مسابقات در سطوح مختلف اگر با شکوه بهتری برگزار شود و بازتاب بهتری از طریق رسانه داشته باشد قطعاً در الگوپذیری نوجوانان و جوانان اثر فوق‌العاده خواهد داشت اما چون در این حوزه فعالیت چشمگیری انجام نشده بالطبع در زمینه الگوپذیری هم موفق نبوده‌ایم.
captcha