افتتاح پروژه‌های احداث مدارس بنیاد بركت در فارس/ بهره‌برداری از 13 مدرسه
کد خبر: 3532925
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴

افتتاح پروژه‌های احداث مدارس بنیاد بركت در فارس/ بهره‌برداری از 13 مدرسه

گروه اجتماعی: همزمان با سراسر كشور، مراسم افتتاح پروژه‌های آموزشی بنیاد بركت استان فارس به شكل ویدئوكنفرانسی و با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همزمان با سراسر كشور، مراسم افتتاح پروژه‌های آموزشی بنیاد بركت استان فارس به شكل ویدئوكنفرانسی و با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، وزیر آموزش و پرورش، رئیس ستاد اجرائی فرمان امام(ره) و نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 4 مهرماه در شیراز برگزار شد.
سیدمحمد علی افشانی، استاندار فارس در این مراسم با بیان اینكه بنیاد بركت 43 پروژه مدرسه‌سازی را در این استان دنبال می‌كند، گفت: بنیاد بركت امسال در این استان 13 باب مدرسه را آماده بهره‌برداری كرده است.
وی با تصریح اینكه مدارس احداث شده در استان فارس 94 كلاس درس به مجموعه كلاس‌های موجود اضافه می‌كند، افزود: اعتبار پیش‌بینی شده برای احداث 43 باب واحد آموزشی حدود 15 میلیارد تومان بوده كه با احداث آنها 270 كلاس درس به مجموعه كلاس‌های موجود اضافه می‌شود.
استاندار فارس با یادآوری اینكه طی سال‌های گذشته بنیاد بركت 16 مدرسه دیگر در این استان احداث كرده است، گفت: استان فارس علی‌رغم اینكه در زمره استان های محروم شمرده نمی‌شود اما بخش‌های محروم آن از برخی استان‌ها بزرگتر است.
افشانی گفت: هم‌اینك در فارس هزار و 600 مدرسه تخریبی با 9 هزار و 600 كلاس درس و هزار و 954 مدرسه نیازمند مقاوم‌سازی با 11 هزار 789 كلاس درس است.
وی با تأكید بر اینكه تعداد مدارس و كلاس‌های نیازمند نوسازی یا مقاوم‌سازی در فارس بسیار زیاد است، از تلاش‌های بنیاد بركت در این استان قدردانی و ابراز امیدواری كرد كه با مشاركت بیشتر این بنیاد، شاهد رشد تعداد مدارس نوسازی و بازسازی شده باشیم.
استاندار فارس گفت: در آینده باید تمام فرزندان این سرزمین در مدارس مقاوم به امر تعلیم و تریبت مشغول باشند تا نگران آسیب‌های ناشی از زلزله یا تكانه‌های زمین با شدت كم در مدارس فاقد مقاومت لازم، نباشیم.
captcha