میثاق دوباره اهالی هنر و قلم فارس با شهدای گمنام
کد خبر: 3532901
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶

میثاق دوباره اهالی هنر و قلم فارس با شهدای گمنام

گروه اجتماعی: در صبحگاه پنجمین روز سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس، به‌همت بسیج رسانه و بسیج سازمان صدا و سیما و هنرمندان، جمعی از اهالی رسانه و هنرمندان استان فارس با شهدای گمنام میثاقی دوباره بستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، پنجمین روز سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس برای اهالی رسانه و هنرمندان استان فارس آغازی خوش و دل‌انگیز داشت. صبحگاهی كه معطر به عطر خوشبو و دلاویز شهدای گمنام شد.
تپه نورالشهدای شیراز، امروز میزبان كسانی بود كه به عشق پیش‌قراولان جاده عشق و گمنامی ساعتی را بر گرد قبور مطهر شهدای گمنام گرد هم آمده بودند تا میثاقی دوباره با آرمان‌ها و اهدافی ببندند كه روزگاری این دلاورمردان بی‌ادعا به یمن داشتن حمیت و غیرت، آن‌ها را با جان خویش خریداری كردند.

كلیدواژه‌های راه شهدا
شجاعت، دلاوری، ایثار، گذشت، حمیت، مردانگی، اسلام، شیعه، امام، ولایت، رهبر، خاك، میهن، ناموس و جان و مال ملت ایران، كلیدواژه‌های آرمان‌ها و اهداف این كبوتران خونین بال بودند كه امروز هم اهالی قلم و هنر برای زنده نگه داشتن یاد این پیش‌قراولان جاده عشق باید بر آن‌ها اهتمام ورزند.
چه زیبا محفلی بود كه در آن هم هنرمند حضور داشت، هم خبرنگار، هم عكاس، هم خادم شهدا و هم پاسدار و سرباز. چشم‌ها به یك نقطه خیره شده بود و آن سطر سطر قبور شهدای گمنامی بود كه در تنگ الله اكبر شیراز معروف به تپه نورالشهدا قرار داشت. هركس در دل خود نجوایی داشت. همه برای زیارت آمده بودیم. زیارتی كه در آن با لاله‌های گمنام هم پیمان شدیم كه هیچ‌گاه راهی كه در آن پرپر شدند را گم نكنیم چرا كه تنها راه دستیابی به عزت و سربلندی دقیقاً همان مسیری است كه این لاله‌ها در آن گام نهادند.

حتی در بحبوحه‌های سخت جنگ نرم هم راه شهدا را گم نمی‌كنیم
ما آمدیم تا بگوییم كه راه لاله‌های گمنام به واسطه عطر حضور آنان، هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود حتی در بحبوحه‌های سخت جنگ نرم كه در آن هر روز نوا و بوهای غریبی به گوش و مشام می‌رسد و قسم خوردیم به قلمی كه خداوند هم در كتاب آسمانی خویش بدان قسم خورده بود كه راه شهیدان، هرگز فراموش شدنی نیست تا زمانی كه ما زنده هستیم و در این وادی قلم می‌زنیم.
یادآوری آیات قرآن و تأكیدات خداوند بر روی زنده بودن شهدا و همچنین به ارث بردن زمین توسط صالحان دل‌های همه ما را به خود جذب كرد. آنجا كه جواد قناعتی، خادم شهدا و رئیس كنگره سرداران و 15 هزار شهید آیه 54 سوره مائده را برای ما یادآور شد و گفت: خداوند در این آیه تأكید می‌كند كه اى كسانى كه ایمان آورده‏‌اید هر كس از شما از دین خود برگردد به زودى خدا گروهى [دیگر] را مى‌‏آورد كه آنان را دوست مى‌دارد و آنان [نیز] او را دوست دارند [اینان] با مؤمنان فروتن [و] بر كافران سرفرازند در راه خدا جهاد مى‌كنند و از سرزنش هیچ ملامتگرى نمى‏‌ترسند و در تفسیر این سوره آمده است كه پیامبر(ص) هنگام قرائت این آیه به سلمان فارسی اشاره كرد كه این مردم از همشهری سلمان هستند.
وی با بیان اینكه خداوند در این آیه 6 ویژگی را برای این قوم برمی‌شمارد، گفت: این قوم خدا را دوست دارند و خداوند هم آنان را دوست دارد، در مقابل مؤمنین فروتن هستند، در مقابل كافران محكم و اهل جهاد در راه خدا هستند و این‌ها از سرزنش سرزنش‌كنندگان هم نمی‌ترسند؛ این‌ها مواردی است كه باید بدان‌ها بسیار توجه كنیم.

بزرگترین كار امام حسین(ع)، ایستادگی در مقابل آقازاده‌های زمان خود بود
قناعتی همچنین فرمایشات امام حسین(ع) را درباره قیامش یادآور شد و ادامه داد: بزرگ‌ترین كار امام حسین(ع) این بود كه در مقابل صحبت‌های آقازاده‌های آن زمان جهان اسلام ایستاد و از آنان نهراسید و این مسئله‌ای است كه تاكنون مغفول مانده است.
رئیس كنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس به حضور اهالی قلم و هنر در كنار قبور شهدای گمنام اشاره كرد و گفت: وقتی كه در جوار قبور شهدا قرار می‌گیریم مشاهده می‌كنیم كسانی كه در این دنیای زودگذر و خاكی خود را ندیدند، زیباترند و این‌ها نشان دادند كه تمام مسائل دنیوی بازیچه و زودگذر است اما مهم راهی است كه در آن قدم نهاده و برای آن جان را فدا كردند.
captcha