از عرضه کالای ایرانی تا اطلاع‌رسانی اندک در نمایشگاه شمیم حسینی
کد خبر: 3528204
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶

از عرضه کالای ایرانی تا اطلاع‌رسانی اندک در نمایشگاه شمیم حسینی

گروه اجتماعی: نخستین نمایشگاه شمیم حسینی در اهواز در حالی برپا شده است که غرفه‌داران آن را فرصتی برای خرید کالای ایرانی و تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری می‌دانند و البته اطلاع‌رسانی اندک را از جمله نقاط ضعف می‌شمارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، نخستین نمایشگاه شمیم حسینی در اهواز در حال برگزاری است. این نمایشگاه برای نخستین بار به‌‌منظور تهیه مایحتاج یک سال هیئات مذهبی به ویژه در دو ماه محرم و صفر گشایش یافته است.

در نمایشگاه غرفه‌هایی با عرضه محصولات مختلف صوتی، ارزاق، پرچم‌های عزاداری، لوح فشرده مداحی و نوحه‌خوانی، کتاب، چادر و لوازم مربوط به حجاب از شهرهای خوزستان، خراسان رضوی، تهران و اصفهان برپا شده است.


مسعود دوبهری‌زاده، مسئول تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان در گفت‌وگو با ایکنای خوزستان در حاشیه نمایشگاه شمیم حسینی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در آستانه مناسبت‌های ماه‌های ذی‌الحجه و محرم و صفر از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز برگزار شده است، افزود: این نمایشگاه برای اولین بار در استان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از 30 غرفه تشکیل شده است، گفت: در این 30 غرفه بیش از 500 نوع کالا و خدمات که ملزومات کار یک هیئت مذهبی در طول سال است، ارائه می‌شود؛ این کالاها شامل محصولات فرهنگی، کتیبه‌ها، کتاب، پرچم، سیستم صوتی، ارزاق و تجهیزات پشتیبانی آشپزخانه و ... است.


دوبهری‌زاده با اظهار به اینکه غرفه‌دارانی از استان‌های خوزستان، تهران، اصفهان و مشهد در این نمایشگاه حضور دارند،‌ افزود: قیمت‌های ارائه شده در این غرفه‌ها به صورت تولیدی است و اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان نیز به هیئت‌های استان جهت تأمین مایحتاج خود یارانه اعطا می‌کند.

مسئول تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان خوزستان با بیان اینکه اعتباری که در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال است، افزود: تمام این اعتبار از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان تأمین شده است.

وی با اشاره به استقبال مناسب هیئات مذهبی از این نمایشگاه گفت: در استان خوزستان بیش از ده‌هزار هیئت مذهبی در حال فعالیت هستند که سهم شهرستان اهواز 2000 هیئت است.

دوبهری‌زاده ادامه داد: تاکنون هیئت‌هایی از شهرستان های اهواز، باوی، کارون و دزفول از این نمایشگاه استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی و مذهبی به عنوان بزرگترین شبکه تبلیغی در استان در حال فعالیت هستند، هدف از برگزاری این نمایشگاه را تأمین مایحتاج این هیئت‌ها عنوان کرد.


دوبهری‌زاده با بیان اینکه با همکاری مسئولان استانی این وعده داده می‌شود که در سال‌های آینده نیز این نمایشگاه برپا خواهد شد، گفت: از مدیریت نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز، شورای هیئت‌های مذهبی، سازمان معدن و تجارت استان جهت اعطای مجوز برگزاری این نمایشگاه و مدیریت اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان جهت حمایت از این نمایشگاه تشکر می‌کنم.

رحیم شیرازی یکی از غرفه داران این نمایشگاه که سیستم‌های صوتی را عرضه می‌کند نیز در گفت‌وگو با ایکنای خوزستان گفت: قیمت‌ کالاهای عرضه شده در نمایشگاه نسبت به بیرون مناسب‌تر است و همه غرفه‌داران توانسته‌اند تخفیفات خوبی در نظر گیرند که در مراسم عزاداری حسینی سهیم باشند.

وی اطلاع‌رسانی اندک برپایی نمایشگاه را یکی از نقاط ضعف آن دانست و گفت: این امر به دلیل برگزاری نمایشگاه در سال اول است اما با این وجود استقبال مردم از نمایشگاه خوب بوده است.

شیرازی ادامه داد: همه ما می‌دانیم که مردم به دلیل مشکلات اقتصادی دچار مشکل هستند اما باز هم خوب استقبالشان از نمایشگاه مطلوب بوده است. همین‌که مردم به نمایشگاه آمده و کالای ایرانی خریداری می‌کنند به معنای آن است که به سخنان مقام معظم رهبری گوش سپرده‌اند و این امر گام بزرگی در تحقق اقتصاد مقاومتی است و ان‌شاءالله در این راستا تحرکی در بازار ایجاد شود.

محمد چراغ‌پور نیز از دزفول که در غرفه خود پارچه‌ها و پرچم‌های عزاداری ارائه می‌کند با بیان اینکه 15 سال در این حرفه فعالیت دارد به خبرنگار ایکنا گفت: امیدواریم همانند این نمایشگاه در همه شهرهای استان برپا شود.

وی درباره نمایشگاه گفت: برای سال اول برپایی فوق‌العاده بود چون تجربه نمایشگاه تهران را دارم این را می‌گویم.

یادآور می‌شود، نمایشگاه «شميم حسينی» تا ۱۷ شهریورماه در ساعات ۱۸-۲۳ جهت بازدید عموم مردم و هیئات مذهبی استان برپا است.

captcha