تربیت بیش از هزار حافظ قرآن با بدهی 16 میلیون تومانی به مربیان قرآن
کد خبر: 3525041
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸

تربیت بیش از هزار حافظ قرآن با بدهی 16 میلیون تومانی به مربیان قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های خوشاب و سبزوار با بیان اینکه بیش از هزار و 200 حافظ قرآن در طرح ملی حفظ قرآن این شهرستان شرکت دارند، گفت: از سال 1393، 160 میلیون ریال به مربیان قرآن برای برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن بدهکاریم که با پیگیری‌های صورت‌گرفته، به زودی پرداخت خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسین نیساری، رئیس اداره اوقاف شهرستان‌های خوشاب و سبزوار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با بیان اینکه در طرح ملی حفظ قرآن بیش از هزار و 200 نفر از این شهرستان شرکت کردند، تصریح کرد: از این تعداد 800 نفر در حفظ موضوعی و بقیه در حفظ ترتیبی حضور دارند.
حجت‌الاسلام نیساری با ابراز اینکه مربیان حفظ قرآن دوره‌های مربی‌گری را قبلا طی کرده و دارای مدرک معتبر با شرایط لازم هستند، اظهار کرد: یکی از شرایط این مربیان، حافظ سه جزء از قرآن بودن و تسلط داشتن به روانخوانی و قرائت صحیح عربی است.
وی با ابراز اینکه در حفظ موضوعی، 150 آیه منتخب و همچنین 300 آیه با موضوع‌های مختلف به صورت کشوری انتخاب شده است، عنوان کرد: در حفظ ترتیبی نیز قرآن‌آموزان در گروه‌های مختلف حفظ یک، دو، سه، پنج، 10، 20 و 30 جزء قرآن کریم شرکت دارند.
رئیس اداره اوقاف شهرستان سبزوار ابراز کرد: در حال حاضر قرآن‌آموزان در 40 پایگاه از نقاط شهری و روستایی توسط 64 مربی در حال حفظ قرآن کریم و دریافت آموزش‌های لازم در این حوزه هستند.
حجت‌الاسلام نیساری با اشاره به اینکه از سال 1393، 160 میلیون ریال به مربیان قرآن برای برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن طی سه سال بدهکاریم، اضافه کرد: با توجه به هماهنگی انجام شده به زودی این مشکل حل می‌شود و طلب این مربیان قرآنی پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: بخشی از حق‌الزحمه این مربیان قرآن، قبلا پرداخت شده و به علت نداشتن موقوفات قرآنی کافی در شهرستان، تأمین بقیه این هزینه‌ها با مشکل مواجه شده بود.
حجت‌الاسلام نیساری با تأکید بر اینکه خیلی تمایل داریم که علوم قرآنی در روستاها با توجه به اشتیاق قرآن‌آموزان در این مناطق گسترش یابد، بیان کرد: در مناطق شهری به دلیل وجود مؤسسات قرآنی دسترسی قرآن‌آموزان به این مراکز به سهولت امکان‌پذیر است ولی در مناطق روستایی هیچ مؤسسه قرآنی وجود ندارد.
وی ادامه داد: رفت‌وآمد مربیان به این مناطق هزینه‌بر است و مشکلات خاص خودش را دارد، لذا بیشتر مربیان حفظ قرآن در این مناطق بومی همان منطقه هستند.
رئیس اداره اوقاف سبزوار با بیان اینکه در بحث برگزاری مسابقات قرآن وظیفه این اداره، برگزاری صحیح مسابقات برای قرآن‌آموزان است تا خودشان را محک بزنند، گفت: تربیت و آموزش قرآن در اصل بر عهده وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره آموزش و پرورش است و اداره اوقاف نیز حدود سه سال است که طرح ملی حفظ قرآن را شروع کرده است.
captcha