پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در خراسان رضوی برگزار می‌شود
کد خبر: 3524085
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
آبان‌ماه سال جاری؛

پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در خراسان رضوی برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت اداره‌‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، گفت: پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت به‌صورت کتبی، آبان‌ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، گفت: با عنایت به رویکرد این معاونت در سال جاری مبنی بر توجه جدی به «توسعه فهم قرآن کریم» در کنار سایر آموزش‌های قرآنی، تفسیر و مفاهیم سوره مبارکه صف به عنوان رشته ویژه پانزدهمین آزمون سراسری قرآن در نظر گرفته شده است.
وی افزود: به منظور نشر و توسعه مفاهیم قرآن کریم در بین کارکنان دولت و همچنین ایجاد انگیزه مضاعف در بین آنها؛ طی توافق صورت گرفته با امور برنامه‌ریزی، تأمین و بهسازی نیروی انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، آن دسته از افرادی که موفق به کسب نمره قبولی در هر یک از رشته‌های ترجمه و مفاهیم قرآن کریم شوند، گواهینامه آموزش عمومی معادل ۲۸ ساعت، در چارچوب نظام آموزش کارمندان دولت دریافت خواهند کرد.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب با بیان اینکه این آزمون به صورت کتبی برگزار می‌شود، ادامه داد: شرکت در این آزمون برای تمامی رده‌های سنی آزاد است و از شرکت‌کنندگان زیر ١٢ سال آزمون شفاهی گرفته خواهد شد.
وی با اشاره به رشته‌های امتحانی پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در آبان‌ماه سال جاری، بیان کرد: حفظ جزء یک قرآن، پنج، 10، 15، 20، فقط جزء ۳۰ و کل قرآن از کتاب مصحف با شرح واژگان ابوالفضل بهرام‌پور منبع آزمون رشته حفظ قرآن است.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب افزود: آزمون رشته ترجمه و مفاهیم قرآن، رشته مفاهیم سطح مقدماتی 1، مفاهیم سطح مقدماتی ۲، مفاهیم سطح تکمیلی، مفاهیم سطح مقدماتی و مفاهیم سوره مبارکه صف به ترتیب از مجلدات ۱-۳، ۴-۶، ۷-۹ کتاب آموزش مفاهیم تألیف مسعود وکیل، مجلدات ۱-۳ کتاب آموزش مفاهیم تألیف  محدث، علامی و صفارهرندی برگزار خواهد شد.
معاون قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: آزمون رشته مفاهیم سوره مبارکه صف نیز براساس درسنامه آموزش جامع سوره صف تألیف مسعود وکیل برگزار می شود.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب تصریح کرد: منبع آزمون رشته تدبر قرآن، کتاب آموزش تدبر در قرآن(جزء ۳۰) تألیف علی صبوحی خواهد بود.
وی عنوان کرد: مجلدات ۱ و ۲ درسنامه نهج‌البلاغه در رشته مفاهیم نهج‌البلاغه و درسنامه صحیفه سجادیه، منبع آزمون رشته مفاهیم صحیفه سجادیه و درسنامه عقاید قرآنی مبحث امامت منبع رشته اصول عقاید است.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب گفت: این آزمون همزمان در همه شهرستان‌های خراسان رضوی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و شرکت در دوره‌های آموزشی به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسات قرآن و عترت شهرستان محل سکونت خود و معاونت قرآن و عترت استان مراجعه کنند.
وی با اشاره به اینکه پایان زمان ثبت‌نام تا ٢٠ شهریورماه اعلام شده است، اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در زمان مقرر جهت ثبت‌نام به سایت www.qia.ir مراجعه کنند، همچنین به همه قبول‌شدگان در این آزمون، گواهی پایان دوره و به قید قرعه جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد. 
captcha