آزادگان؛ بهترین روایت‌گران دفاع مقدس
کد خبر: 3523563
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
درمنان:

آزادگان؛ بهترین روایت‌گران دفاع مقدس

گروه اجتماعی: فرماندار پل‌دختر با بیان این‌که ما باید به داشته‌ها و ارزش‌های خودمان توجه کنیم و یکی از این ارزش‌ها آزادگان هستند، گفت: امروز نیاز است خاطرات دوران دفاع مقدس برای نسل جوان و نوجوان جامعه که جنگ را درک نکرده‌اند بازگو شود و بهترین کسی‌که می‌تواند این خاطرات جنگ و دفاع مقدس را روایت کند، آزادگان هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، نورالدین درمنان، فرماندار شهرستان پل‌دختر سه‌شنبه، 26 مرداد در مراسم تجلیل از آزادگان شهرستان پل‌دختر که در سالن شهدای فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: آزادگان کسانی هستند که می‌توانند جنگ را به‌خوبی روایت کنند و امروز یادآور دوران باشکوه قهرمانان ملی این مملکت هستند.
وی افزود: کسانی‌که در اسارت بوده‌اند هم از نظر روحی وهم از نظر جسمی از خانواده در شرایط سختی قرار داشته‌اند و این افراد فقط توکل‌شان برخدا بوده است و اجر و مزدشان را فقط از خدا می‌خواهند.
فرماندار پل‌دختر اضافه کرد: بیانات امام راحل(ره) و دلباختگی اسرای ما به امام راحل(ره) باعث شده بود که آزادگان ما سختی‌های دوران اسارت خود در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق را تحمل کنند.
درمنان عنوان کرد: آزادگان نظام را متعلق به خودشان می‌دانستند این افراد چراغ راه برای مسیر پُر پیچ و خم کشور هستند موفقیت‌های آزادگان بعد از بازگشت‌شان  باعث شکوفایی کشور شده است.
وی ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی بیش‌از صد کشور به کمک عراق آمدند و تنها چیزی که ما داشتیم جوانانی بودند که از جان خود گذشتند وعده‌ای از آنها بیش ‌از یک دهه به اسارت دشمن درآمدند  و سختی‌های زیادی را تحمل کردند.
فرماندار پل‌دختر افزود: ما باید از آزادگان به‌عنوان نمادی از دفاع مقدس تجلیل کنیم ما نیاز به آنها داریم آنها سند افتخار ایران اسلامی هستند.
وی اضافه کرد: ما باید به داشته‌ها و ارزش‌های خودمان  توجه کنیم و یکی از این ارزش‌ها آزادگان هستند که باید از آنها قدردانی شود امروز نیاز است خاطرات دوران دفاع مقدس برای نسل جوان و نوجوان جامعه که جنگ را درک نکرده‌اند بازگو شود و بهترین کسی که می‌تواند این خاطرات جنگ و دفاع مقدس را روایت کند، آزادگان هستند.
فرماندار شهرستان پل‌دختر تصریح کرد: انتظاری که آزادگان از ما دارند توجه به ارزش‌های انقلاب و منویات مقام معظم رهبری و مسیری  که ترسیم می کند است لذا ما باید بر اساس آن شاخص عمل کنیم و عدالت اجتماعی و خدمات‌رسانی را درست اجرا کنیم.
درمنان ادامه داد: امیدواریم با وجود این ارزش‌ها در مسیر توسعه همه‌جانبه این شهرستان قدم برداریم و بتوانیم  با همدلی و هم‌زبانی، دوری از حاشیه‌ها، گذشت نسبت به یکدیگر وقت خودمان را وقف مردم کنیم.
وی گفت: ما مدیون ایثارگری‌های آزادگان و خانواده‌های آنها هستیم و سختی‌ها و مرارت‌هایی که آنها در دوران اسارت کشیده‌اند قابل ستایش است.
در پایان این مراسم با حضور امام جمعه، فرماندار و مسئولان بنیاد شهید شهرستان پل‌دختر از یازده نفر از آزادگان این شهرستان تجلیل به‌عمل آمد.
captcha