تبریز میزبان هنرمندان مجسمه‌سازی ۳۶ کشور جهان
کد خبر: 3513767
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷

تبریز میزبان هنرمندان مجسمه‌سازی ۳۶ کشور جهان

گروه هنر: شهردار تبریز از برگزاری اولین سمپوزیوم ملی مجسمه تبریز با حضور ۴۵ اثر از ۳۶ کشور جهان خبر داد و گفت: سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه تبریز، مهم‌ترین برنامه پیش‌رو در استقبال از برنامه‌های گردشگری ۲۰۱۸ خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی، شهردار تبریز، روز شنبه 19 تیرماه، از برگزاری اولین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه تبریز با حضور ۴۵ اثر از ۳۶ کشور جهان از جمله ترکیه، بلغارستان، تایوان، ایتالیا، شیلی، لهستان، یونان، اسپانیا، بلژیک، صربستان، ژاپن، آرژانتین، سوریه، اسلوونی، بلاروس، تایوان و اکران خبر داد و گفت: سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه تبریز، مهم‌ترین برنامه پیش‌رو در استقبال از برنامه‌های گردشگری ۲۰۱۸ خواهد بود.
وی، گفت: سازمان زیباسازی شهرداری تبریز، پس از تجارب ارزشمندی که از برگزاری دو دوره سمپوزیوم مجسمه‌سازی به دست آورد، امسال سومین دوره این سمپوزیوم را به صورت بین‌المللی و باشکوه، با حضور هنرمندان نامی مجسمه‌سازی از ۳۶ کشور، در دو حوزه آزاد و موضوعی تخصصی «تجسم نور در هنر اسلامی»  برگزار می‌‌کند.
نجفی، با اشاره به تاثیر برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه تبریز گفت: در دو دوره گذشته شاهد ساخت و نصب آثار ارزشمند مجسمه‌های وزین، در جای‌جای شهر بودیم که این امر در کنار نقش ارزنده در ارتقای فضای بصری شهر، در جلب توجه شهروندان به هنر فاخر مجسمه‌سازی نیز موثر بود.
شهردار تبریز به برگزاری سومین دوره این سمپوزیوم به صورت بین‌المللی اشاره و خاطرنشان کرد: سمپوزیوم پیش‌رو فرصت مهمی است که می‌تواند در جذب هنرمندان برجسته بین‌المللی و تعامل مجسمه‌سازان داخل و خارج موثر واقع شود.
وی با اشاره به تدارک شهرداری تبریز در این خصوص اضافه کرد: سازمان زیباسازی شهرداری تبریز با تعیین کارگروه‌های مختلف اجرایی و هماهنگی، تمهیدات لازم را برای حضور و رقابت هنرمندان بین‌المللی و داخلی اندیشیده است.
نجفی جشنواره عکاسی مرتبط با سمپوزیوم را بخش جنبی و محتوابخش برنامه خواند و افزود: همزمان با این گردهمایی هنری، با برگزاری مسابقه عکاسی در دو بخش عکاسی حرفه‌ای و عکاسی با گوشی تلفن‌همراه، مراحل مختلف خلق آثار سمپوزیوم، مستندسازی خواهد شد.
گفتنی است در اولین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه تبریز، ۴۵ اثر از ۳۶ کشور جهان، از ۲۵ مرداد به مدت ۲۰ روز، ماکت‌های ارایه‌شده خود را در محل کارگاه سمپوزیوم اجرا خواهند کرد.
captcha