پرچم حرم مطهر رضوی رنگ عزا گرفت
کد خبر: 3510072
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

پرچم حرم مطهر رضوی رنگ عزا گرفت

گروه اجتماعی: همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری مولای متقیان، امیرالمومنین علی‌(ع) و شب‌های قدر، پرچم سبز گنبد حرم مطهر امام هشتم‎(ع) تعویض شد و پرچم عزای سیاه بر فراز بارگاه منور حضرت رضا(ع) به اهتزاز در آمد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری مولای متقیان، امیرالمومنین علی‌(ع) و شب‌های قدر، پرچم سبز گنبد حرم مطهر امام هشتم‎(ع) تعویض شد و پرچم عزای سیاه بر فراز بارگاه منور حضرت رضا(ع) به اهتزاز در آمد.
بنا بر این گزارش آئین تعویض پرچم مطهر حضرت رضا(ع) بعد از ظهر روز هجدهم ماه مبارک رمضان برگزار شد و علاوه بر زائران بارگاه منور رضوی، بسیاری از ارادامندان ساحت قدسی حضرت ثامن الحجج(ع) نیز از طریق امواج تلویزیونی شبکه 5 سیما با این مراسم همراه شدند.
در اﯾﻦ ﻣﺮاﺳﻢ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺣﻀﻮر ﺟﻤﻊ زﯾﺎدی از زاﺋﺮان و ﻣﺠﺎوران ﺑﺮﮔﺰار ﺷﺪ، خادمان بارگاه رضوی طی آیینی با اقامه زیارت خاصه حضرت رضا، پرچم سبز حرم مطهر را با پرچم مشکی تعویض کردند.
پرچم حرم مطهر رضوی از شب هجدهم رمضان تا پایان شب قدر بیست و سوم، سومین شب شهادت مولای متقیان (ع) مشکی خواهد بود.
یادآور می‌شود، علاوه بر تعویض پرچم گنبد، پرچم‌های عزا در جای جای بارگاه منور رضوی نیز بر افراشته و نصب شده و این آستان ملائک پاسبان در آستانه سالروز شهادت مولای متقیان رنگ عزا به خود گرفته است.

captcha