یادواره شهدای قرآنی با محوریت شهدای منا در نمایشگاه قرآن اهواز برگزار شد
کد خبر: 3509945
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶

یادواره شهدای قرآنی با محوریت شهدای منا در نمایشگاه قرآن اهواز برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: یادواره شهدای قرآنی با محوریت شهدای فاجعه منا شب گذشته سوم تیرماه در حاشیه برپایی دهمین نمایشگاه قرآن وعترت اهواز برگزار شد

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، یادواره شهدای قرآنی با محوریت شهدای منا شب گذشته پنج شنبه سوم تیرماه درمحل برپایی دهمین نمایشگاه قرآن وعترت اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده امام جمعه موقت اهواز در این مراسم که با حضور خانواده های شهدای قرآنی و شهدای منا همراه بود، با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای تجلیل از شهدای قرآنی و شهدای منا است، گفت: ماه رمضان، ماه نزول قرآن است و از این جهت زمان مناسبی برای شهدای قرآنی است. این ماه همچنین فرصت خوبی برای تجلیل از شهدای منا است؛ چراکه خداوند تبارک و تعالی دو ضیافت دارد که یکی از آنها درحج و دیگری در ماه رمضان اتفاق می‌افتد. شهدای منا از ضیافت الهی حج به جوار رحمت حق شتافتند.

وی با اشاره به موضوع زندگی جاودانه شهید نزد خداوند که در قرآن به صراحت آمده است، اظهار کرد: شهدای قرآنی با قرآن مأنوس و همنشین بودند. سردار شهید علم الهدی یکی از شهدای ارزشمند دوران دفاع مقدس است که در زمینه معارف و تربیت معنوی بی نظیر بود.

حسن‌زاده ادامه داد: انس این شهید با قرآن چنان بود که پیکر مطهرش بوسیله قرآنی که همواره همراهش بود، شناسایی شد. امام جمعه موقت اهواز در ادامه سخنان خود با بیان اینکعه فاجعه منا، حادثه‌ای بسیار تلخ برای همگان بود، تصریح کرد: سعودی‌ها در رسیدگی به قربانیان این فاجعه و مدیریت صحیح آن کوتاهی کردند و تعداد زیادی جان باختند.

وی خاطرنشان کرد: گرچه حادثه منا، فاجعه‌ای بسیار تلخ بود؛ اما چند جهت باعث تسلی خانواده‌های جان باختکان شد؛ نخست آنکه آنان در حال احرام بودند و در روایات آمده است کسی که در حال احرام از دنیا برود، از مغفرت الهی برخوردار می‌شود. همچنین این جان باختگان در حرم امن الهی از دنیا رفتند.

 عبدالرضا فرجیان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان نیز در این مراسم گفت: بنیاد شهید استان هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان و همزمان با برپایی نمایشگاه قرآن، یادواره شهدای قرآنی را در دستور کار خود داشته است. وی اظهار کرد: این برنامه امسال با هماهنگی سازمان حج و زیارت استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با محوریت تجلیل و سپاسگزاری از خانواده‌های شهدای منا برگزار شود. فرجیان گفت: خوزستان دارای 29 شهید قرآنی دوران دفاع مقدس و7 شهید منا است که از میان شهدای منا 3 تن آنها قرآنی هستند.
captcha