ذکرالله؛ برترین عبادت از دیدگاه قرآن کریم است
کد خبر: 3498961
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
بهرام‌پور:

ذکرالله؛ برترین عبادت از دیدگاه قرآن کریم است

گروه اجتماعی: مترجم و مفسر قرآن کریم گفت: برترین عبادت‌ها از دیدگاه قرآن کریم ذکر الله بوده و هنگامی که انسان به یاد خداست، مورد لطف و محبت لایزال الهی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، ابوالفضل بهرام‌پور، مترجم و مفسر قرآن کریم روز گذشته 27 اردیبهشت‌ماه در اولین دوره آشنایی با فنون و ظرایف مهارت‌های تفسیری قرآن کریم که با حضور اساتید مجرب تفسیری در محل فرهنگسرای‌جوان ارومیه برگزار شد، گفت: از جمله مهم‌ترين و والاترين اموراتی كه خداوند بر بندگانش فرض كرده ذکر کثیرخداوند است و ذکر قلیل انسان را به جایی نمی‌رساند.
وی با اشاره به اینکه تمامی افعال صادر شده از انسان عبادی یا غیر عبادی است، گفت: افکار شیطانی موجب بروز اعمال زشت و ناپسند شده و افکار الهی باعث بروز اعمال شایسته از وجود انسان می‌شود.
بهرام پور گفت: توسل جستن به قرآن بهترین واسطه بین انسان و خدا بوده و توسل به صفات خدا و ائمه اطهار در مراتب بعدی قرار دارد.
وی با اشاره به آیه 36 از سوره اسرا که فرموده است: « وَلا تَقفُ ما لَيسَ لَكَ بِهِ عِلمٌ ۚ إِنَّ السَّمعَ وَالبَصَرَ وَالفُؤادَ كُلُّ أُولٰئِكَ كانَ عَنهُ مَسئولًا» گفت: 95 درصد مشکلات و اختلافات خانوادگی از گمانه‌زنی و زود قضاوت کردن است و انسان تا زمانی که به علم قطعی نرسیده باید سکوت کند.
وی با اشاره به آیه «يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعي‏ إِلى‏ رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلي‏ في‏ عِبادي وَ ادْخُلي‏ جَنَّتي‏» گفت: یقین صحیح موجب اعمال درست می‌شود.
این مترجم و مفسر قرآن گفت: خلوتی در این جهان وجود نداشته و عالم در محضر خداست و خداوند از جزئیات اعمال انسان آگاه است.
وی گفت: سلسله مراتب رسیدن به خدا ذکرالله، معرفت الله، حب الله و اطاعت و یقین است.
captcha