تقدیر از فعالان هنری مدافعان حرم در مشهد
کد خبر: 3497156
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
برای نخستین بار در کشور صورت می‌گیرد؛

تقدیر از فعالان هنری مدافعان حرم در مشهد

گروه هنر: مدیر فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی مشهد از برگزاری ویژه برنامه تقدیر از فعالان هنری و رسانه‌ای مدافعان حرم، 24 اردیبهشت‌ماه در مشهد خبر داد.

مرتضی اسماعیلی، مدیر فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی ابراز کرد: مراسم تقدیر از فعالان هنری مدافعان حرم با عنوان «همسنگر مدافعان» برای اولین بار در کشور بعد‌ازظهر، 23 اردیبهشت‌ماه از ساعت 15 الی 19:30 در محل فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی مشهد برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه 100 خانواده از شهیدان مدافع حرم مشهدی و مهاجر برای حضور در این برنامه دعوت شده‌اند، اضافه کرد: خانواده‌های شهیدان محسن قاجاریان، علیرضا توسلی و نیز رضا بخشی برخی از حاضران در این مراسم به شمار می‌روند.
اسماعیلی با اشاره به شش شخصیت هنری که قرار است در این همایش مورد تجلیل قرار گیرند، اظهار کرد: در این مراسم از محسن اسلام‌زاده، سازنده مستند «شیخ صباح»، «تنها میان طالبان»، «من فرمانده»، حسن روح‌الامین، نقاش تابلوی «مدافعان حرم» و «سردار سلیمانی»، سیدهاشم موسوی، تهیه‌کننده برنامه «ملازمان حرم»، مصطفی محمدی، نویسنده کتاب «تل قرین» و مهدی خالقی، سازنده مستند «فاستقم» تقدیر می‌شود.
وی تأکید کرد: تا امروز مراسمی با این کیفیت در رابطه با فعالان حوزه هنر و رسانه‌ای مدافعان حرم در سطح ملی نداشتیم و فرهنگ‌سرای انقلاب برای نخستین بار دست به چنین اقدامی زده است.
مدیر فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی از جمله رسالت‌های این فرهنگ‌سرا را اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه مدافعان حرم عنوان کرد و گفت: این همایش با هدف تقدیر از فعالان هنری و رسانه‌ای که تا امروز آثار آن‌ها در قالب فیلم و عکس، داستان و شعر منتشر شده است و نیز جریان‌سازی در زمینه درگیر کردن و انگیزه‌بخشی آحاد اجتماع با مسأله مدافعان حرم در قالب‌های کارهای هنری برگزار می‌شود.
captcha