غفلت جامعه اسلامی از نهج‌البلاغه
کد خبر: 3495625
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

غفلت جامعه اسلامی از نهج‌البلاغه

گروه اجتماعی: دبیر مرکز توسعه فرهنگ قرآن و نهج‌البلاغه با اشاره به اینکه وقتی جرج جرداق لبنانی، پس از خواندن بیش از 200بار نهج‌البلاغه هربار نسبت به آن تشنه‌تر شده و مطالب جدیدتری به دست می‌آورد پس چرا ما و جامعه اسلامی ما از خواندن و تدبر در نهج‌البلاغه غافل بمانیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با محمدرضا اشکذری، مدیرموسسه گل‌های فجر خراسان در مشهد دیدار کرد.
در این دیدار، اشکذری با اشاره به آغاز جلسات تدبر در قرآن نهج‌البلاغه در مساجد شهر مشهد و سایر شهرستان‌های خراسان رضوی، بیان کرد: جلسات مذکور، علاوه بر مساجد، در بخش ورزشی و ورزشگاه‌ها گسترش یافته و این محافل در سایر استان‌های کشور مثل سیستان و بلوچستان، آذربایجان، تهران و... نیز توسعه یافته‌ است.
برگزاری جلسات «تدبر در نهج‌البلاغه» در استان سمنان
نهج‌البلاغه مثل امیرالمومنان(ع) غریب است
وی با اشاره به کارکردن محققان دیگر کشورها در زمینه نهج‌البلاغه، ابراز کرد: نهج‌البلاغه، همچون امیرالمومنین(ع) غریب است؛ وقتی جرج جرداق لبنانی، پس از خواندن بیش از دویست بار نهج‌البلاغه هر بار نسبت به آن تشنه‌تر شده و مطالب جدیدتری به دست می‌آورد پس چرا ما و جامعه اسلامی ما از خواندن و تدبر و  تحقیق در نهج‌البلاغه غافل بمانیم.
برگزاری جلسات «تدبر در نهج‌البلاغه» در استان سمنان
حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از پیگیری جلسه تدبر در قرآن و نهج‌البلاغه سطح استان سمنان خبر داد و اذعان کرد: باید با استفاده از تجربیات مرکز فرهنگ گل‌های فجر خراسان رضوی، جلسات تدبر در نهج‌البلاغه در مساجد و ورزشگاه‌های سطح استان سمنان راه‌اندازی و این جلسات با استفاده از هر نوع امکاناتی، هر چه زودتر آغاز شود.
برگزاری جلسات «تدبر در نهج‌البلاغه» در استان سمنان
وی افزود: به طور مثال، با استفاده از تابلوی اعلانات الکترونی مساجد، بخشی از یک خطبه و یا یک جمله قصار نهج‌البلاغه امیر المومنین(ع)  تایپ شده و در معرفی دید شرکت‌کنندگان در مسجد و نمازگزاران قرار بگیرد.
برگزاری جلسات «تدبر در نهج‌البلاغه» در استان سمنان
حجت‌الاسلام شکری ابراز کرد: هم‌چنین اگر ممکن باشد، به جای استفاده از ورزش‌هایی که به بال ختم می‌شوند، کوشش شود طلاب به ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی سوق داده‌شوند و با برگزاری جلسه تدبر در قرآن و نهج‌البلاغه در طول هفته یا ماه، بخشی از یک خطبه و یا کلمات قصار آن حضرت خوانده شده و در مضامین بلند آن تدبر و تفکر انجام شود تا هر کس نسبت به استعدادشان از محتوای آن مطلب سود ببرند.
captcha