جوانان شبهات شبکه‌های اجتماعی را از کارشناسان دینی بپرسند
کد خبر: 3495333
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
امام جمعه گناباد:

جوانان شبهات شبکه‌های اجتماعی را از کارشناسان دینی بپرسند

گروه سیاسی: امام جمعه گناباد گفت: امروزه جوانان باید مراقب باشند تا عضو شبکه‌های اجتماعی ضد دین نشوند و در صورتی که در فضاهای مجازی شبهه‌ای درباره مسائل دینی مطرح شد، جواب آن را از کارشناسان دینی سؤال کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب، امام جمعه گناباد، 17 اردیبهشت‌ماه در جمع نمازگزاران جمعه این شهر در مسجد جامع و مصلی امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه جوانان باید در محیط‌های اجتماعی دوستان خوبی پیدا کنند، اظهار کرد: جوانان باید نسبت به دوستان انتخابی خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حساس باشند چراکه خطر برخی از شبکه‌های اجتماعی و دوستان آن از همنشین‌های محیط‌های اجتماعی بیشتر است.
تبدیل جوان مومن و انقلابی به فرد بی‌دین و ضد انقلاب در برخی فضاهای مجازی
وی با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از این شبکه‌های اجتماعی را افراد بی ایمان و حتی دشمن دین مدیریت می‌کنند، ابراز کرد: در برخی از این شبکه‌ها شبانه‌روزی مطالبی بر خلاف قرآن، دین، اهل بیت(ع) و ارزش‌های اسلامی منتشر می‌شود و وقت گذاشتن و عضویت در این شبکه‌ها می‌تواند یک جوان مومن و انقلابی را با تبلیغات سوء به یک فرد بی‌دین و ضد انقلاب تبدیل کند.
جوانان جواب شبهات را از کارشناسان دینی سؤال کنند
امام جمعه گناباد با اشاره به آیه 43 سوره نحل«..... فَاسْأَلُواْ  أَهْلَ الذِّكْرِ إِن كُنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ، ... پس اگر نمى‌‏دانيد از پژوهندگان كتاب‌هاى آسمانى جويا شويد.»، تأکید کرد: امروزه جوانان باید مراقب باشند تا عضو شبکه‌های اجتماعی ضد دین نشوند و در صورتی که در فضاهای مجازی شبهه‌ای درباره مسائل دینی مطرح شد، جواب آن را از کارشناسان دینی سؤال کنند.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب دوستی و همنشینی با نیکان را یکی از راه‌های خودسازی عنوان و بیان کرد: یکی از فلسفه‌های بعثت پیامبران، تربیت انسان‌های شایسته بوده است.
تاثیر دوست در ویژگی‌های شخصیتی انسان
وی با بیان حدیثی از پیامبر اعظم(ص) «ألمَرءُ عَلَی دین خَلیلِهِ فَلیَنظُر أحَدُکُم مَن یُخالِلُ،آدمی بر آیین دوست خود است، پس بنگرید با که دوستی می‌کنید.»، تاکید کرد: اگر کسی با افراد نمازخوان، درستکار، راستگو و نیکوکار همنشین شد، این ویژگی‌ها در او هم پدیدار می‌شود.
وی همه جوان‌ها به ویژه دانشجویان را به هوشیاری در انتخاب دوست توصیه و تصریح کرد: همنشینی و دوستی با افراد شایسته انسان را به خوبی و شایستگی دعوت می‌کند و همنشینی با انسان‌های بد، انسان را به بدی و خلاف می‌کشاند، از این‌رو باید در انتخاب دوست و همنشین دقت زیادی کرد.
نقش تعیین‌ کننده معلمان در تربیت نیروهای متخصص و متعهد
امام جمعه گناباد با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت‌الله دکتر مطهری، هفته معلم را به همه معلمان و استادان تبریک گفت و افزود: نقش معلمان در تربیت نیروهای متخصص و متعهد، نقشی تعیین‌کننده است.
حجت‌الاسلام صادقی‌نسب تصریح کرد: معلمان و استادان علاوه بر انتقال علم، دانش و مهارت به نسل جوان، با راهنمایی و رفتار خود، اخلاق و انسانیت را نیز ترویج می‌کنند، به همین دلیل رسالت آن‌ها رسالت انبیاء است.
وی با تبریک سوم شعبان، ولادت امام حسین(ع)، عنوان کرد: از این جهت سالروز ولادت امام حسین(ع) به عنوان روز پاسدار نامگذاری شده است که آن بزرگوار با همه وجود از اسلام پاسداری کرد و پاسداران هم سیدالشهداء(ع) را الگوی خود قرار داده‌اند و همین موضع‌گیری‌های عاشورایی آن‌ها بوده است که در طی 37 سال گذشته، همواره دشمنان انقلاب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی درصدد تضعیف سپاه پاسداران بوده‌اند.
captcha