ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد یک ارتش دینی است
کد خبر: 3488837
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
حجت‌الاسلام قریشی:

ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد یک ارتش دینی است

گروه سیاسی: امام‌جمعه ارومیه گفت: به‌غیراز ارتش جمهوری اسلامی ایران هیچ ارتشی در دنیا از عزت دینی برخوردار نیست چراکه تنها ارتشی که در مقابل قرآن احترام می‌گذارد، ارتش ما است و نماد یک ارتش دینی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌الملل قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی؛ حجت‌الاسلام دکتر سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران، مایه مباحات است و قابل‌تقدیر و افتخار است که با لباس رزم و به نام دین خدمت می‌کنند.
وی افزود: هیچ ارتشی در دنیا موقعیتی همانند ارتش جمهوری اسلامی ایران ندارد، در آیه‌ای آمده است که خداوند آنانی که در راه او مجاهد می‌کنند، دوست می‌گیرد، مصداق واقعی و بارز این آیه شریفه ارتش جمهوری اسلامی ایران است چراکه با ایثار و فداکاری از ناموس و کیان خویش دفاع می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ارومیه اظهار کرد: برگزاری دور دوم انتخابت در شهر ما همانند مرحله اول مهم و دارای اهمیت است، لذا انسان کاری را که شروع کرده بایستی به‌صورت تام و کامل به پایان برساند.
حجت‌الاسلام قریشی تأکید کرد: وظیفه شرعی و ملی است که به همان جدیتی که مردم در مرحله اول انتخابات حاضر شدند با حضور حداکثری و حمایت کامل از نمایندگان و با رأی بالا نمایندگان خویش را راهی مجلس کنند تا آنان با قوت بیشتری از حق مردم دفاع کنند؛ این عمل یقیناً رضایت الهی را به همراه خواهد داشت.
امام‌جمعه ارومیه همچنین با تأکید بر رعایت مسئله محرم و نامحرمی در مراکز پزشکی و درمانی اظهار کرد: مراکز پزشکی و درمانی از نظر شرع و قانون بایستی به مسئله مهم محرم و نامحرم رعایت کرده و توجه کنند، لذا پزشک برای بیمار محرم نبوده و زمانی که پزشک هم‌جنس برای معاینه و درمان مریض وجود داشته باشد قابل قبول و جایز نیست نامحرم مریض را مداوا کند مگر به ضرورت و اضطرار، بنابراین سخنان و فرمایشات الهی معیار قرار گیرد.
وی بیان داشت: ما در میان کادر پزشکی و پزشکان افرادی مؤمن و متعهدی داریم که بدون وضو، به طبابت و اتاق عمل نمی‌روند ولی جهت رعایت شئون اسلام و چارچوب محرم و نامحرم باید ضوابط و قوانین الهی را رعایت کرد.
captcha