زندگي شهيد جمشيد صفويان كتاب مي​شود
کد خبر: 3485180
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

زندگي شهيد جمشيد صفويان كتاب مي​شود

گروه اجتماعی: كتاب زندگی شهید سید جمشید صفویان از فرمانده‌هان لشکر ولی‌عصر(عج) در دوران دفاع مقدس به همت گروه روایت‌گران شهدا وابسته به مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول در 3 جلد تدوين مي​شود.

بهزاد جولایی، مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به فعاليت‌هاي اين مركز در راستاي نشر آثار دفاع مقدس اظهار كرد: گروه روایت‌گران شهدا وابسته به مرکز، زندگی‌نامه و خاطرات تعدادی از شهدای شاخص شهرستان را آماده چاپ و نشر مي‌كنند.

وي گفت: از جمله تاريخ شفاهي زندگی شهید سید جمشید صفویان از فرمانده‌هان لشکر ولی‌عصر(عج) در دوران دفاع مقدس است كه در قالب اثري در سه جلد تدوين شده است؛ جلد اول اين اثر  روایت همسر شهيد و دو جلد دیگر خاطرات شهید از زبان فرمانده‌هان و همرزمان وي است. این کتاب در مرحله ویراستاری قرار دارد.

جولايي ادامه داد: کتاب دیگر مربوط به زندگی‌نامه و خاطرات شهید علی کمیلی‌فر مسئول اطلاعات عملیات لشکر 7 ولیعصر(عج) در دوران دفاع مقدس است كه آماده چاپ شده است.

مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول گفت: همچنین دو جلد کتاب زندگی‌نامه شهید عظیم محمدی‌زاده با نام‌های «کوکب هدایت» به قلم آیت‌الله احمد عابدی و «خاطرات زندگی حاج عظیم» به قلم مریم سلیمانی 5 فروردین در یادواره این شهید رونمایی شد.

وی با اشاره به اهتمام مرکز در نشر آثار دفاع مقدس گفت: با این کار علاوه بر اینکه تعداد قابل توجهی از جوانان حول محور ثبت تاریخ شفاهی گردهم آمده‌اند، حفظ آثار و نشر آن بین مخاطبان به ویژه نوجوانان و جوانان موردنظر است.

جولايي خاطرنشان كرد: از برنامه‌های مرکز در سال جدید، استفاده از نویسندگان متخصص در تبدیل این آثار به کتاب کودکان است.

captcha