گمانه‌زنی‌ها درباره برگزاری جشنواره فیلم دینی رویش/ آیا جشنواره به مشهد باز می‌گردد؟
کد خبر: 3483382
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

گمانه‌زنی‌ها درباره برگزاری جشنواره فیلم دینی رویش/ آیا جشنواره به مشهد باز می‌گردد؟

گروه هنر: دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دینی رویش درحالی برگزار می‌شود که هنوز استان برگزاری این جشنواره مشخص نشده؛ البته رئیس حوزه هنری خراسان رضوی از گمانه‌زنی برای بازگرداندن این جشنواره به مشهد خبر داده است.

سیدجواد رفائی، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در گفت‌و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از بازگشت جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دینی رویش به مشهد خبر داد و گفت: برای برگرداندن جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رویش به مشهد هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و قطعی نشده است که این جشنواره به مشهد بازگردد.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی ادامه داد: فعلا صحبت‌های مقدماتی برگزاری جشنواره در مشهد انجام شده است اما امیدواریم بتوانیم در فروردین‌ماه 95 این جشنواره را به صورت قطعی به مشهد بازگردانیم.
تأمین بودجه؛ مهم‌ترین عامل عدم برگزاری جشنواره رویش در مشهد
وی در پاسخ به این سؤال که برای قطعی شدن این موضوع و برگرداندن جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رویش به مشهد چه چیزهایی نیاز است، افزود: بحث بودجه، مهم‌ترین مسئله برای برگزاری این جشنواره و برگرداندن آن به مشهد است زیرا باید ببینیم مشهد می‌تواند بودجه در نظر گرفته شده را تأمین کند یا خیر.
رفائی اضافه کرد: قسمتی از بودجه این جشنواره از تهران تأمین می‌شود و قسمتی هم از خود استان اما باید ببینیم استان در این راستا کمک می‌کند تا نهایتا این جشنواره را فروردین یا اردیبهشت ماه 95 در مشهد برگزار کنیم.
وی در خصوص بودجه تخصیص یافته به جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رویش در مشهد، تصریح کرد: حدود 700 میلیون برای برگزاری این جشنواره نیاز است اما با توجه به وضعیت کنونی باید سنجیده شود که در صورت تأمین اعتبار این جشنواره در مشهد قطعی می‌شود یا خیر و بعد درباره تمام جوانب برگزاری این جشنواره تصمیمات اتخاذ شود.
جذب اسپانسر و همکاری نمایندگان مجلس برای برگزاری جشواره رویش
رفائی با اشاره به اینکه به دنبال جذب اسپانسر برای تأمین بخشی از هزینه‌های جشنواره و استفاده از آرم تبلیغی آن مجموعه برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره در مشهد هستیم، اظهار کرد: تأمین بودجه در استان، توسط استانداری صورت می‌گیرد، هرچند به دنبال اسپانسر هم برای برگزاری این جشنواره بین‌المللی و برگرداندن آن به مشهد هستیم.
وی ادامه داد: احتمالا اواخر فروردین 95 جلسه‌ای در تهران تشکیل شود که وضعیت برگزاری این جشنواره مشخص خواهد شد هرچند برای برگزاری این جشنواره نیاز به حمایت نمایندگان مجلس داریم تا بتوانند بودجه اضافه‌ای را برای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رویش در مشهد به حوزه هنری خراسان رضوی اختصاص دهند.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با بیان اینکه با توجه به بودجه کم حوزه هنری خراسان رضوی نسبت به استان‌های دیگر کشور، نمی‌توان جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رویش را به مشهد بازگرداند، عنوان کرد: با توجه به بودجه اندک حوزه هنری استان، ما در برگزاری فعالیت‌های فرهنگی خودمان مانده‌ایم چه برسد به برگزاری این جشنواره بین‌المللی و بازگرداندن دوباره آن به مشهد با توجه به هزینه‌های بسیار بالایی که دارد.
وی ادامه داد: اگر بودجه به حوزه هنری خراسان رضوی تخصیص داده نشود، نمی‌توانیم جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رویش را در مشهد برگزار کنیم، سال گذشته نیز برای برگزاری جشنواره همه چیز تنها در حد یک حرف بود و هیچکس کمکی نکرد، عملا هیچ اتفاقی نیفتاد و بحث بودجه برای برگزاری جشنواره در مشهد مشکل‌ساز شد.
جشنواره فیلم دینی رویش گامی برای پیشرفت سینمای دینی در سال2017
رفائی در پایان افزود: امیدواریم بتوانیم جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رویش را به مشهد بازگردانیم تا زمینه‌ای را برای پیشرفت سینمای دینی در سال 2017 که قرار است، مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام شود، فراهم کنیم.

captcha