اولين سالنامه قرآني آستان قدس رضوي تدوین شد
کد خبر: 3480190
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹

اولين سالنامه قرآني آستان قدس رضوي تدوین شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبير شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي از گردآوری و تدوین اولين سالنامه قرآني آستان قدس رضوي از سوي دبيرخانه شوراي عالي فرهنگي این مجموعه خبر داد.

حجت‌الاسلام سيدجلال حسيني، دبير شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به گردآوری و تدوین اولين سالنامه قرآني آستان قدس رضوي از سوی دبيرخانه شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوی ابراز کرد: شناخت وضعیت ساختاري و شاخص‌هاي برنامه‌ها و فعاليت قرآني مؤسسات فرهنگي آستان قدس رضوي و ارائه پيشنهاداتي درباره غناي فعاليت‌هاي قرآني مؤسسات فرهنگي اين نهاد بزرگ از جمله اهداف تدوين سالنامه قرآني است.
وی گفت: مجموعه‌هاي فرهنگي آستان قدس رضوي به عنوان یکی از مهمترین مجموعه‌های معنوی و فرهنگی در جهان اسلام که وظیفه اشاعه فرهنگ اسلامی و سیره ائمه(ع) را بر عهده دارند، همه ساله فعاليت‌هاي وسيع قرآني با رويكردهاي خاص سازمان خود اعم از آموزش‌هاي رسمي و غيررسمي قرآني،‌ نشر آثار قرآني،‌ پژوهش‌هاي قرآني و ... را به انجام مي‌رسانند كه انعكاس و تجميع اين فعاليت‌ها قدمي موثر در جهت‌دهي و اثربخشي بيشتر اين فعاليت‌ها و جلوگيري از موازي‌كاري خواهد بود.
دبير شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي تصریح کرد:‌ بر اين اساس گروه تبليغي ـ اجتماعی دبيرخانه شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي نخستين كارنامه فعاليت‌هاي قرآني آستان قدس رضوي را گردآوری و تدوين کرده است.
حجت‌الاسلام حسيني افزود: اطلاعات در اين سالنامه به روش تحقیقي ـ پيمايش جمع آوري شده است، بدين صورت كه طي مصاحبه‌هايي با مديران فرهنگي و قرآنی در آستان قدس رضوي و ساير نهادها و ارگان‌هاي فعال در اين عرصه، شاخص‌هاي مورد نظر استخراج شده و سپس با مراجعه به واحدهاي مطالعه، نسبت به جمع آوري اطلاعات اقدام شده است و در نهايت با توصيف، تجزيه و تحليل يافته‌هاي تحقيق به ارائه پيشنهاداتي كاربردي براي افزايش سطح تاثير فعاليت‌هاي قرآني آستان قدس رضوي پرداخته شده است.
وي تصريح كرد: در اين سالنامه سعي شده است، فعاليت‌هاي تبليغي، ترويجي، آموزشي و پژوهشي، ساختار و سياست‌هاي اجرايي مؤسسات فرهنگي آستان قدس رضوي از جمله معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامي، به نشر، خدمات مشاوره‌اي جوانان و پژوهش‌هاي اجتماعي، آستان حضرت حسين بن موسي الكاظم(ع) و زيارتگاه شهيد مدرس(ره)، بنياد فرهنگي رضوي و دانشگاه علوم اسلامي رضوي مورد ارزيابي قرار گیرد.
captcha