نخستین همایش تقدير از اساتید قرآن دهه 60 مشهد برگزار مي‌شود
کد خبر: 3476918
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲

نخستین همایش تقدير از اساتید قرآن دهه 60 مشهد برگزار مي‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: نخستين همایش صمیمانه قرآنی و تقدیر از اساتيد قرآن مشهد دهه 60، 11 اسفندماه در محل حسينیه ابوالفضلی خیاط‌هاي اين شهر برگزار می‌شود.

سعید بیژنی‌اول، دبیر همایش قاریان مشهدی دهه 60 در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی از برگزاری نخستین همایش صمیمانه قرآنی و تقدیر از اساتيد، پیشکسوتان و قاریان مشهدی دهه 60 خبر داد و گفت: اين همايش روز سه‌شنبه، 11 اسفندماه از ساعت 19 الی 22 در محل حسینیه ابوالفضلی خیاط‌ها واقع در ميدان شهداي مشهد، كوچه باغ عنبر خبر داد.
وی با اشاره به اینکه برای برگزاری این برنامه قصد داریم 300 نفر از قاریان برجسته مشهدی را دعوت کنیم، اظهار کرد: در همایش نخست بنا داریم از سيدمرتضی سادات‌فاطمی، احمد مهر‌مشهدی، محمدکاظم محمدزاده و هاشم روغنی تقدیر به عمل آوریم.
بیژنی با اشاره به نكوداشت جمعی از اساتید دهه 60 اعلام کرد: در این مراسم، به جز تجلیل از اساتید پیشکسوت قرآن، از اساتید مرحوم این حوزه از جمله محمدعلی اوحدی، رضا مختاری، سیدحسین حافظیان، عباسعلی نازدار، صادق مقدم‌مشکی‌باف، میرزاعلی رحیمی، حسن امینی‌مقدم، احمد هروی، سیدابوالقاسم سادات‌فاطمی، کاظم حسن‌زاده، حمیدرضا عباسی و محسن حاجي‌حسنی‌کارگر تقدیر می‌شود.
وی با بیان اینکه این مراسم با همکاری مؤسسه قرآن و عترت آیه‌های آسمانی فاطر برنامه‌ریزی شده است، به هدف از برگزاري این گردهمایی قرآنی اشاره کرد و افزود: عده‌ای ار قاریان مشهد تصمیم گرفتند ضمن تجلیل از اساتید دهه 60، در جمعی صمیمانه یاد و خاطره ایام گذشته را زنده کنند.
همایشی صمیمی برای زدن یک تلنگر 
وی با تأکید بر این نکته که این برنامه برای اولین بار است در ایران با چنین شکلي طراحی می‌شود، عنوان کرد: سخنرانی چند تن از اساتید قرآن مشهد، تلاوت هاشم روغنی و نیز پذیرایی و اهدای لوح تقدیر برخی از برنامه‌های در نظر گرفته شده هستند.
این استاد قرآن مشهد، از خودجوش بودن طراحی و اجرای این همایش بزرگ قرآنی گفت و اضافه کرد: برگزاری برنامه‌هایی دوستانه، برای اساتیدی که عمری بالغ بر 80 سال را برای آموزش و ترویج قرآن کریم صرف کرده‌اند، به منظور امیدبخشی و تجلیل از خادمان پیشکسوت قرآنی، جذب نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به قرآن و قاریان، نشان دادن جایگاه و اهمیت ایشان در جامعه، احیای حسینیه خیاط‌ها و در عین حال تلنگری به مسئولان و متولیان امر انجام می‌شود.
همایشی خودجوش/ نیازمند برگزاری مجلسی باشکوه‌تر هستیم
وی تصریح کرد: از آنجایی که اولین همایش را به صورت خودجوش آغاز کرده‌ایم، به لحاظ مالی و امکانات محدودیت داشته و تنها با بهره‌گیری از توان داخلی و حمایت دوستان و اهالی قرآن در حال پیگیری هستيم اما بهتر بود مجلسی با شکوه‌تر برای این جمع قرآنی تدارک دیده شود.
بیژنی با اشاره به محل برگزاری همایش تجلیل از اساتید قرآن مشهد، افزود: حسینیه خیاط‌های مشهد از جمله اماکنی است که تا پیش از ساخت مسجد کرامت، کانون تجمع و تعلیم قرآن و معارف اهل بیت(ع) به جوانان و نوجوانان در مشهد بود و در حال حاضر با مدیریت استاد روغنی و تشکیل دوره قرآن‌شان در روزهای سه‌شنبه، محفلی برای گردآمدن جوانان و تعلیم قرآن کریم به آنان است لذا ما قصد داریم با برگزاری چنین مراسمی در این حسینیه، به احیای این‌گونه اماکن با سابقه و مؤثر در فرهنگ عمومی قرآن شهر بپردازیم.
captcha