خبرگزاری زیارت راه اندازی می‌شود/ آغاز عملیات اجرایی جاده ولایت از سال آینده
کد خبر: 3476439
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
واحدی:

خبرگزاری زیارت راه اندازی می‌شود/ آغاز عملیات اجرایی جاده ولایت از سال آینده

گروه اجتماعی: معاون زیارت استانداری خراسان رضوی از راه‌اندازی خبرگزاری زیارت خبر داد و گفت: سال آینده خبرگزاری زیارت به روی آنتن می‌رود که هم اکنون مقدمات آن فراهم شده و امیدواریم بتوانیم با برند زیارت این خبرگزاری را راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمدحسن واحدی، معاون زیارت استانداری خراسان رضوی، صبح امروز، 28 بهمن‌ماه در کارگاه آموزشی یکپارچه‌سازی بانک جامع اطلاعات آثار، مخاطبان، فضای مجازی و اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، اظهار کرد: خراسان رضوی استانی بسیار پهناور بوده که هم‌اکنون مساحت آن برابر با 11 کشور اروپایی است.
واحدی با بیان اینکه مشهد تنها مختص به خراسانی‌ها و مشهدی‌ها نیست، افزود:  مشهد مال همه ایران است و همه مسلمانان باید از امکانات این شهر بهره کافی ببرند، خراسان رضوی پتانسیل‌های بسیار فراوانی دارد که از جمله می‌توان به میزبانی سالیانه از 25 میلیون زائر ایرانی و دو میلیون زائر خارجی اشاره کرد، همچنین این استان هر سه سال یک بار جمعیت کل کشور را میزبانی می‌کند.
معاون زیارت استانداری خراسان رضوی یادآور شد: خوشبختانه با عنایتی که دست‌اندرکاران حوزه فرهنگی در کشور داشتند، مشهد به عنوان پایتخت معنوی کشور تعیین شد و سال آینده نیز همزمان با آغاز سال 2017 مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه در سال 2017 باید تمدن اسلامی را به جهان بشناسانیم، گفت: علاوه بر این 27 میلیون زائری که به مشهد سفر می‌کنند در 28 صفر نیز حدود 230 هزار زائر پیاده از اقصان نقاط کشور به مشهد شرفیاب می‌شوند.

آغاز عملیات اجرایی طرح زیارت از سال آینده
واحدی با اشاره به طرح جامع زیارت و آغاز عملیات اجرایی آن از سال آینده در مشهد، عنوان کرد:  طرح جامع زیارت با 10 راهبرد، 39 سیاست ، 140 برنامه و 825 پروژه حدود 45 روز پیش در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برای سال آینده تصویب شد.
معاون زیارت استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه طرح جامع زیارت یک برنامه ملی است، گفت: این طرح یک برنامه رفاهی و فرهنگی است که مشهد را به سمت یک چشم‌انداز هدایت می‌کند، امیدواریم این چشم‌انداز برای زائران امام رضا(ع) مناسب باشد. 
وی با اشاره به طرح زیارت عارفانه، ارزان و آسان، بیان کرد: اثرگذاری فرهنگ ناب رضوی در زندگی مردم ما کم بوده، اشکال آن نیز بر دوش متولیانی است که باید کارهای خلاقانه و ایده‌های ناب را برای این بخش انجام می‌دادند.
معاون زیارت استانداری خراسان رضوی یادآور شد: کار فرهنگی یک کار اصولی بوده و باید براساس دستورات قرآن و پیامبر(ص) و ائمه(ع) باشد، تا دچار انحراف نشویم، امید است برای ارتقاء خدمت به زائران امام رضا(ع) مباحث قانونی را دنبال کرده و بتوانیم بهترین خدمات را به زائران بارگاه منور امام رضا(ع) انجام بدهیم.
واحدی با اشاره به هدف اصلی از فرهنگ زیارت، تاکید کرد: هدف از زیارت توسعه و تعمیق فرهنگ ناب رضوی است، همه ما در تمام عرصه‌ها باید تلاش و مشارکت کنیم تا فرهنگ رضوی در تمام عرصه‌های زندگی و ارزشی ما توسعه پیدا کند.

راه اندازی خبرگزاری زیارت در مشهد
معاون زیارت استانداری خراسان رضوی از راه‌اندازی خبرگزاری زیارت خبر داد و گفت: سال آینده خبرگزاری زیارت به روی آنتن می‌رود، هم اکنون مقدمات آن فراهم شده و امیدواریم بتوانیم با برند زیارت این خبرگزاری را راه‌اندازی کنیم.
وی ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی ساخت جاده ولایت از شلمچه تا مرو نیز سال آینده آغاز می‌شود، با توجه به اینکه امام رضا(ع) در کشور ما در 19 مکان مشخص حضور داشته‌اند، این جاده در راستای احیای این مکان‌ها راه‌اندازی می‌شود. 
معاون زیارت استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مشهدالرضا(ع) برای زائران بارگاه منور امام رضا(ع)، آماده‌سازی غذای زائر به صورت ارزان و با کیفیت است تا آنها از این لحاظ مشکلی نداشته باشند. 
captcha