احداث مسیر دسترسی اختصاصی برای مزار شهدای گمنام بوستان باراجین قزوین
کد خبر: 3475289
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳

احداث مسیر دسترسی اختصاصی برای مزار شهدای گمنام بوستان باراجین قزوین

گروه اجتماعی: عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: با پیگیری و تلاش مجموعه مدیریت شهری مسیر ورودی اختصاصی برای زیارتگاه شهدای گمنام بوستان باراجین قزوین احداث می‌شود.

حسین صلح‌جو، عضو شورای اسلامی شهر قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، از احداث مسیر ورودی اختصاصی برای زیارتگاه شهدای گمنام بوستان باراجین قزوین خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه زیارتگاه شهدای گمنام و اینکه به مکانی معنوی برای حضور اقشار مختلف جامعه و به‌ویژه نوجوانان و جوانان تبدیل‌شده است، باید بیشتر از گذشته موردتوجه متولیان امر قرار گیرد.

وی عنوان کرد: مسیر ورودی با پیگیری مکرر شورای اسلامی شهر و همت شهرداری قزوین و مدیریت بوستان باراجین احداث شد تا از مشکلات موجود کاسته شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به دیگر امکانات و خدمات ایجادشده در این بوستان بیان کرد: به‌منظور رفاه حال زائران مرقد مطهر شهدای گمنام و به همت شهرداری، نمازخانه و سرویس بهداشتی ویژه در مجاورت این زیارتگاه احداث‌شده است و نیز برای سهولت دسترسی مراجعین از میدان نخبگان (مقابل دانشگاه آزاد) و مجاورت پروژه تالار شهر می‌توان با حذف باجه ورودی در ایجاد مسیری ویژه برای عبور مراجعین اقدام کرد.

وی  با اشاره به اینکه احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در کنار مزار شهدای گمنام در دستور کار قرار دارد، افزود: زمین این مرکز در حال حاضر آماده کلنگ زنی و آغاز کار عمرانی است و امیدواریم در آینده این مجموعه‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس نقش مؤثری داشته باشند.

صلح‌جو همچنین در ادامه با تأکید بر توسعه مراکز فرهنگی در قزوین تاکید کرد: فرهنگسرای مسجد سنجیده یکی از پروژه‌های فرهنگی است که به همت سازمان عمران شهرداری و به‌صورت اصولی و با رعایت نکات ایمنی در بافت کمتر توسعه‌یافته شهر در حال ساخت است و جای دارد از متولیان مربوطه تقدیر و تشکر داشته باشم.
captcha