تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی وحدت مسلمانان را نشانه گرفته‌اند
کد خبر: 3470245
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
حجت‌الاسلام مرویان‌حسینی:

تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی وحدت مسلمانان را نشانه گرفته‌اند

گروه سیاسی: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به سرمایه‌گذاری جبهه استکبار برای ایجاد تفرقه بین فرق اسلامی گفت: جریان تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی مثل دو تیغه قیچی هستند که وحدت پرشکوه و عزت مسلمانان را نشانه گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مرویان‌حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در نشست مشترک علما و چهره‌های تقریبی شیعه و اهل سنت خراسان رضوی که امروز، پنجم بهمن‌ماه با موضوع «تشیع انگلیس، تسنن آمریکایی» در مشهد برگزار شد، عنوان کرد: پیروان مذاهب در برهه‌های مختلف تاریخ کشور حضور داشته‌اند، به عنوان نمونه در صحنه‌های شکوهمند سال‌های پس از انقلاب اسلامی هر دو جریان تشیع و تسنن را در کنار هم و در جهت آرمان‌های اسلامی مشاهده کرده‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به نتایج وحدت بین مسلمانان، ادامه داد: از بارزترین نتایج اتحاد و حضور دو جریان تشیع و تسنن، شکل‌گیری و تأسیس نظام جمهوری اسلامی بوده است، همچنین در دوران دفاع مقدس و بعد از آن ما همواره مجموعه مسلمانان را یکپارچه و همراه هم می‌بینیم.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های مشترک بین علمای شیعه و سنی در مناسبت‌های گوناگون گفت: نشست مشترک علما و چهره‌های تقریبی شیعه و اهل سنت خراسان رضوی از جمله فعالیت‌های گسترده‌ای است که با هوشیاری علمای مذاهب تبدیل به یک فعالیت جاری در کشور و استان خراسان رضوی شده است اما نشست امروز به طور خاص متوجه یکی از مسائلی می‌شود که طی سال‌های اخیر در پیکر متحد مسلمانان بروز کرده است.

مرویان‌حسینی حمایت‌ها و پشتیبانی‌های نظام سلطه از دو جریان تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی را در جهت تضعیف وحدت مسلمانان توصیف و اعلام کرد: این دو جریان علی‌رغم تفاوت در ظاهر شعارهایشان، در حقیقت و باطن اهداف مشترکی را دنبال می‌کنند. هر دو با پشتیبانی‌های مالی و سیاسی و حتی نظامی نظام سلطه تاسیس و فعال شده‌اند.

وی با اشاره به وحدت‌ستیزی و مخالف تقریب مذاهب بودن هر دو جریان تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی گفت: هر دو گروه مخالفان خود را تحقیر می‌کنند، هر چند شعارهایشان با هم متفاوت است اما هر دو برای تضعیف امت اسلامی از سوی نظام سلطه تجهیز شده‌اند. این دو گروه با سرویس‌‌های جاسوسی مرتبط هستند، بر این اساس تشیع انگلیسی با سرویس اطلاعاتی MI6 و تسنن آمریکایی با سرویس اطلاعاتی CIA توسعه پیدا کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی هر دو جریان تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی را به عنوان جریانات انحرافی، حداقلی و افراطی در بدنه شیعه و اهل سنت معرفی کرد و ادامه داد: سردمداران تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی از صاحبان علم و اندیشه و صاحبان تألیف و تفکر نیستند. هردوی این‌ها همواره صف متحد مسلمانان را نشانه گرفته‌اند اما در مقابل توطئه‌های استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی یا سکوت می‌کنند و یا همراهی دارند.

وی با اشاره به جسارت و اهانت دو جریان تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی به علما و فرهیختگان گفت: این گروه‌ها ابزاری در برابر موج بزرگ اسلام‌خواهی در غرب شده‌اند، این‌ها وحدت را که دارای مضامین روشن اسلامی، عقلانی و سیاسی است با عنوان دست برداشتن از اعتقادات اساسی دین معرفی می‌کنند.

مرویان‌حسینی ضمن تشریح اهداف دو جریان تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی برای نفوذ در جوانان و سربازگیری از میان جوانان مسلمان تصریح کرد: سربازگیری هر دو گروه از جلسات عاطفی و احساسی و افراد کم دقت و کم بصیرت صورت می‌گیرد، تشیع انگلیس قصد نفوذ در جلسات مذهبی شیعی و تسنن آمریکایی با مظلوم‌نمایی قصد فریب نسل جوانان را دارد.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد بهترین، کم‌هزینه‌ترین و ضروری‌ترین کار برای مقابله با ابعاد توطئه دو جریان تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی روشنگری و تبیین ابعاد این جریان‌ها توسط علما است، ادامه داد: آگاه کردن مردم، روشنگری و اطلاع‌رسانی از جمله کارهایی بوده است که در طول تاریخ از سوی انبیاء الهی و بزرگان و علمای مذاهب اسلامی صورت گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اهداف دو جریان تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی گفت: این دو جریان می‌خواهند در علما، اساتید حوزه‌های علمیه در مدارس و محافل مذهبی نفوذ کنند. آن‌ها برای توهین و جسارت به علما، دانشمندان و فعالیت‌های وحدت‌گرا پول توزیع می‌کنند و می‌خواهند اختلافات کلامی و فقهی را که جایش در مجامع علمی است به فضای عمومی جامعه بیاورند.

captcha