ارتقای دانش قرآنی دانش‌آموزان؛ راهکار نهادینه‌کردن فرهنگ قرآنی در جامعه
کد خبر: 3464917
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
سجادی عنوان کرد:

ارتقای دانش قرآنی دانش‌آموزان؛ راهکار نهادینه‌کردن فرهنگ قرآنی در جامعه

گروه فعالیت‌های قرآنی: فرماندار شهرستان محلات گفت: تنها راه نهادینه‌کردن فرهنگ و اخلاق قرآنی ارتقای سطح مهارت و دانش قرآنی دانش‌آموزان و معلمان است و اگر بخواهیم جامعه رشد داشته باشد نیازمند توسعه سرمایه‌های انسانی هستیم و این مهم در سایه اشاعه فرهنگ قرآنی و نهادینه‌شدن اخلاق قرآنی در جامعه محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سیداحمد سجادی، فرماندار شهرستان محلات امروز 15 دی‌ماه، در «همایش تبیین جایگاه معلمین در ترویج فرهنگ قرآنی مدارس» که در مهد قرآن و عترت شهرستان محلات برگزار شد گفت: با استفاده از ظرفیت آموزش‌وپرورش می‌توان در راستای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه گام‌های مؤثر و ارزنده‌ای برداشت.

وی ارتقای سطح دانش مربیان و معلمان قرآنی را از اهداف مورد توجه این همایش برشمرد و بیان کرد: شناسایی، جذب و پرورش نخبگان قرآنی از اهداف و اولویت‌هایی است که در برنامه‌های آموزش و پرورش و برگزاری این همایش‌ها باید مورد توجه جدی و قرار گیرد.

سجادی با اشاره به پتانسیل قرآنی خوب شهرستان محلات اظهار کرد: شهرستان محلات در کنار ظرفیت‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... در حوزه قرآنی نیز دارای ظرفیت‌های خوبی است که باید با برنامه‌ریزی‌های منسجم و مستمری از آنها نهایت استفاده و بهره برداری را داشت و با تلاش‌های مهد قرآن و عترت محلات و مسئولان استانی و شهرستانی توانسته‌ایم بخشی از برنامه‌های قرآنی را با این اهداف در شهرستان محلات اجرایی کرده و موفق عمل کنیم.

سجادی افزود: جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) از ابتدای سال جاری تاکنون با حضور سه شهرستان محلات، دلیجان و خمین در این شهرستان برگزار شده و پیش‌بینی شده این جشنواره تا پایان امسال با مشارکت 8 شهرستان استان به میزبانی محلات برگزار شود.

فرماندار محلات با اشاره به ضرورت نهادینه‌کردن فرهنگ و اخلاق قرآنی در جامعه افزود: تنها راه نهادینه‌کردن فرهنگ و اخلاق قرآنی ارتقای سطح مهارت و دانش قرآنی دانش‌آموزان و معلمان است و اگر بخواهیم جامعه رشد داشته باشد نیازمند توسعه سرمایه‌های انسانی هستیم و این مهم در سایه اشاعه فرهنگ قرآنی و نهادینه‌شدن اخلاق قرآنی در جامعه محقق می‌شود.

وی اظهار کرد: قرآن به انسان راه و روش زندگی را می‌آموزد و برای همه مسائل و مشکلات زندگی بشر راهکاری ارائه می‌دهد که با تمسک به آن می‌توان از همه مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی عبور کرد.

لازم به ذکر است: اولین همایش «تبیین جایگاه معلمین در ترویج فرهنگ قرآنی مدارس» استان مرکزی به میزبانی مهد قرآن و عترت شهرستان محلات با حضور مهدی قره شیخ‌لو رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور و مدیران مدارس، معاونین و مربیان پرورشی، معلمان دینی و قرآن و آموزگاران و مربیان پیش‌‌دبستانی در این شهرستان در حال برگزاری است و تا عصر امروز نیز ادامه دارد.

captcha