حمایت از رویدادهای بزرگ قرآنی بیانگر میزان وفاداری به کلام‌الله است
کد خبر: 3454921
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

حمایت از رویدادهای بزرگ قرآنی بیانگر میزان وفاداری به کلام‌الله است

گروه فعالیت‌های قرآنی: عضو خبرگان رهبری گفت: تلاش دستگاه‌ها و مؤسساتی که از بزرگترین مسابقات قرآنی اوقاف حمایت کردند قابل تقدیر است و افرادی که از حمایت این رویداد بزرگ قرآنی دریغ نمودند میزان وفای خود را نسبت به کلام الهی نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌ آبادی، عضو خبرگان رهبری و نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، شامگاه گذشته، 29 آبان در آئین اختتامیه مرحله استانی سی‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن، اذان و دعاخوانی در دانشگاه فرهنگیان اراک ضمن تقدیر از تمامی داوطلبان برای حضور در مرحله شهرستانی و استانی، گفت: برگزاری مسابقات قرآنی بهترین فرصت برای محک زدن فعالان قرآنی در رشته‌های مختلف است.

وی با بیان این مطلب که مسابقات قرآنی اوقاف در زمره بزرگترین رویدادهای قرآنی به شمار می‌رود، اضافه کرد: تمامی مسئولان فرهنگی ـ قرآنی باید از این فرصت در راستای ارتقای سطح آگاهی و اطلاعات نوجوانان و جوانان استفاده کرده و با همدلی و اتحاد یکدیگر را حمایت کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: قرآن مشعل هدایت بشریت است و تمامی بزرگان و عالمان اسلامی با گرایش و تبعیت از این مصحف شریف توانستند مدارج عالی علمی، دینی و اعتقادی را کسب کنند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود از تمامی فعالان اداره اوقاف و امور خیریه استان، دستگاه و مؤسسات قرآنی که آنان را حمایت کردند تقدیر کرد و گفت: افرادی که در جهت برگزاری این رویداد بزرگ قرآنی استان از حمایت مسابقات سرباز زدند وفای خود را نسبت به این کلام الهی و سهم خود را از این وفاداری نشان دادند.

این مقام مسئول فعالیت در حوزه قرآن را افتخار و عشقی ماندگار توصیف کرد و افزود: تمامی افرادی که در حوزه قرآنی فعالیت دارند به عنوان اسوه حسنه در جامعه مطرح هستند که خواه و ناخواه نوجوانان به آنان گرایش دارند، ازاین رو برای ارتباط و انس هرچه بیشتر کودکان با قاریان، حفاظ و دیگر نخبگان در رشته‌های دیگر می‌توانند موج فرهنگ قرآنی را در جامعه طنین‌انداز کنند.

آیت‌الله دری نجف آبادی اظهار کرد: زندگی و تمامی عملکرد فعالان قرآنی غرق در بهار قرآن است و نخبگان این حوزه از یادگار نورانی خاتم الانبیا(ص) حداکثر استفاده را می‌برند؛ چراکه آنچه برای یک انسان شریف در روز رستاخیز باقی می‌ماند عمل به موازین دینی و الهی است، تمامی دانشمندان و دانشمندان در حوزه‌های مختلف علمی باید ساعاتی را برای انس با قرآن و مطالعه این کتاب الهی قرار دهند.

وی ادامه داد: عالی‌ترین بندگان در پیشگاه ربوبی حضرت باریتعالی و نظام هستی دلدادگان به کلام وحیانی هستند، هیچ تجارتی به عظمت تجارت با استفاده از مبانی قرآن نیست، بندگان مخلصی نظیر یاران عبدالله(ع)، حضرت علی(ع) و پیامبر(ص) به برکت قرآن به این مدارج رسیدند، جوانان در نظر داشته باشند برای جلای روح و روان و صداقت در اعمال و رفتار به قرآن متوسل شوند و با آیات الهی بیگانه نباشند.

آیت‌الله دری نجف آبادی ضمن اشاره به این نکته که قرآن در خلقت روح و گوهر وجودی انسان تبلور دارد، اضافه کرد: تمامی انسان‌ها این ظرفیت و قابلیت را دارند،  حقیقت قرآن جان انسان را احیا کرده و بندگان را زنده نگه می‌دارد، لذا به هر اندازه از قرآن تبعیت کنیم به همان اندازه از نکات و معارف ناب الهی سیراب خواهیم شد.

امام جمعه اراک در بخشی از سخنان خویش ضمن اشاره به الگو شدن استان مرکزی در برگزاری مسابقات قرآنی و تربیت فعالان قرآنی، حضور 2 هزار و پانصد داوطلب در مسابقات مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی اوقاف را افتخار استان دانست و افزود: خوشبختانه تمام شرکت‌کنندگان مرحله استانی ازسطح آگاهی خوبی برخوردارند که امیدست در مراحل کشوری و بین‌المللی نیز با افتخار بدرخشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در پایان اظهار کرد: انس با قرآن زیبایی باطنی در عالم برزخ را متجلی کرده و بر همگان آشکار می‌سازد، رنگ‌ها، نژادها، قومیت‌های مختلف هیچکدام دلیل برتری انسان با انسانی دیگر نیست، جوانان برگزیده در مرحله استانی باید بدانند انتخاب در این مرحله آغازی برای پشت سرگذاردن مراحی برای رسیدن به معارف عمیق قرآن است.

captcha