زن در انقلاب اسلامی ایران از جایگاه خاصی برخوردار است
کد خبر: 3443229
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷

زن در انقلاب اسلامی ایران از جایگاه خاصی برخوردار است

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی، آموزشی وپژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: زن در انقلاب اسلامی ایران از جایگاه خاصی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: در شکل‌گیری پیروزی انقلاب اسلامی  زنان هم‌دوش مردان در صحنه اجتماع حضور پیدا می‌کردند و با شعار «الله اکبر و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» زمینه‌های پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم می‌کردند.
وی افزود: از آغاز انقلاب تاکتون نه‌تنها در راهپیمایی‌ها و تظاهرات‌های انقلاب حضور جدی داشتند و در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی در کنار مردان حماسه‌های  ماندگار خلق می‌کردند، همچنین، در انتخابات گوناگون مشارکت‌های سیاسی حضور زنان به چشم می‌خورد و از عظمت و شکوه خاصی برخوردار است.
انصاری‌راد بیان کرد: در شرایط کنونی نیز نظام اسلامی ما می‌کوشد تا با اجرای قوانین اسلامی و حقوقی از حقوق زنان دفاع و حمایت کند و در بکارگیری زنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، فرهنگی  وسعی شده است از ظرفیت‌های آنان به‌درستی استفاده کنیم.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه در اسلام ملاک برتری زن یا مرد بودن نیست، تصریح کرد: اسلام با تفکر برتری مرد به زن که یک تفکر غیر منطقی به حساب می‌آید به شدت مبارزه می‌کند و به زن تشخیص و منزلت خاصی می‌بخشد.
وی در ادامه گفت: آنچه امروزه لازم است، مورد احتمام و توجه جدی قرار گیرد نگاه قرآنی ومکتبی به زن است و زن را باید به‌عنوان یک ظرفیت تأثیرگذار که نقش اصلی را در تربیت فرزندان و استحکام محیط خانواده ایفا می‌کند، نگریست.
انصاری‌راد در پایان با بیان اینکه زن در انقلاب اسلامی ایران از جایگاه خاصی برخوردار است و نگاه اسلام به زن هرگز به‌عنوان یک متاع یا یک کالا نیست و بلکه به‌عنوان یک موجود اثربخش جامعه‌ساز است که محوری‌ترین فعالیت زن تربیت فرزندان صالح و همسرداری مطابق موازین دینی وشرعی است.

captcha