کمپین سراسری یا «ثارالله» راه‌اندازی شد
کد خبر: 3391277
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
در راستای اهداء خون در روز عاشورا؛

کمپین سراسری یا «ثارالله» راه‌اندازی شد

گروه فضای مجازی: همزمان باایام سوگواره سیداالشهدا(ع) و در راستای گسترش فرهنگ اهدای خون در روز عاشورا کمپین سراسری «یا ثارالله» به همت هیئت جوادالائمه(ع) مشهد در گروه‌های مجازی راه‌اندازی شد.

مهدی رجب‌پور، مسئول کانون و هیئت جوانان جواد الائمه(ع) در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از آغاز فعالیت کمپین سراسری یا «ثارالله» ویژه اهدای خون در روز عاشورا همزمان با ایام سوگوای سیدالشهداء(ع) و از روز چهارشنبه، 29 مهرماه به همت کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) خبر داد.

وی ادامه داد: این اقدام با هدف ترویج سنت حسنه اهدای خون در ظهر عاشورای حسینی از دو سال پیش آغاز شده است تا بتواند در بحث برخی سنت‌های نادرست در این ایام از جمله قمه‌زنی برخی از هیئت‌ها وارد شده و جایگزین مناسبی را برای این رفتار نامناسب معرفی کند.

رجب‌پور افزود: ما به دنبال تعریف و ارائه مدلی از عزاداری هستیم تا برخی از جوانان هیئتی که متاسفأنه استفاده از ابزار قمه‌زنی را وسیله‌ای برای ابراز ارادت به ساحت سیدالشهدا(ع) می‌دانند به سمت اهدای خون برای کمک به نیازمندان متمایل شوند که هم مورد خواست رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام است و هم اقدامی خدا پسندانه به شمار می‌رود.

مسئول کانون و هیئت جوانان جوادالائمه(ع) با بیان اینکه این حرکت برای جلوگیری از گسترش برخی انحرافات در عزاداری‌ها است، گفت: این کمپین توسط بچه هئیتی‌ها اداره می‌شود و در تلاش هستیم تا هر سال تعداد بیشتری از جوانان به این کمپین بپیوندد و خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای انتشار آن بین دیگر هیئتی‌ها اقدام کنند تا در سال‌های آینده شاهد برچیده شدن رسومات اشتباه و خرافات از مراسم عزاداری سالار شهیدان باشیم.

وی بیان کرد: در این راستا و برای اهدای خون در این روز چند اقدام صورت گرفته است از جمله هماهنگی و ارتباط با مرکز انتقال خون استان، ارتباط، دیدار و صحبت با برخی از هیئت‌هایی که احیانأ برخی جوانان آن‌ها که کمتر به دنبال محتوا هستند و به قمه زنی مبادرت می‌ورزند که استقبال خوبی صورت گرفت و قصد داریم تا برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی بیشتر انجام دهیم.

مسئول کانون و هیئت جوانان جواد‌الائمه(ع) ابراز کرد: جوانان هیئتی و مذهبی به صورت خودجوش در فضای مجازی برای این حرکت تبلیغات می‌کنند و تاکنون حدود 10 هزار نفر در این کمپین عضو شدند و برای شرکت در این اقدام اعلام آمادگی کردند.

captcha