پرچمداران عاشورای فارس گردهم آمدند
کد خبر: 3384698
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴

پرچمداران عاشورای فارس گردهم آمدند

گروه اجتماعی: به‌مناسبت فرا رسیدن ایام ماه محرم و دهه عاشورا، همایش «پرچمداران عاشورا» با حضور مبلغان و ائمه جماعات مساجد استان فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، به‌مناسبت فرا رسیدن ایام ماه محرم و دهه عاشورا، همایش «پرچمداران عاشورا» با حضور مبلغان و ائمه جماعات مساجد استان فارس امروز، 20 مهر در سالن امام علی(ع) سپاه فجر فارس در شیراز برگزار شد.
این همایش به‌همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، مرکز رسیدگی به امور رسیدگی مساجد، اداره‌کل تبلیغات اسلامی، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، سپاه فجر و همچنین نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس برگزار شد.
سخنرانان این مراسم آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس بودند که به بیان نکاتی راجع به دشمن‌شناسی و همچنین عوامل موفقیت تبلیغ دین از منظر قرآن پرداختند.
علاوه بر این سلیمان مهدوی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر فارس نیز در این مراسم با یادآوری اینکه هفته اول محرم به نام هفته امر به معروف نام‌گذاری شده است، گفت: روز اول محرم به عنوان جامعه بدون منکر نامگذاری شده است لذا تقاضا می‌شود که مبلغان بر روی این بحث وقت بگذارند و کار انجام دهند.
وی با تأکید بر اینکه ریاست مساجد بر عهده ائمه جماعات است، گفت: شورای امر به معروف مساجد تحت نظر ائمه جماعت است لذا انتظار می‌رود که نهایت همکاری را با این شورا داشته باشند.
مهدوی با بیان اینکه حقیقتاً در بحث امر به معروف در مساجد از سوی روحانیت رهبری صورت نمی‌گیرد و تنها در حد برگزاری یک نماز جماعت است،‌ گفت: امر به معروف یک وظیفه همگانی است لذا انتظار می‌رود که ائمه جماعات در این زمینه پیشگام باشند.

captcha