برگزاری سه همایش ویژه محرم در کردستان
کد خبر: 3382076
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹

برگزاری سه همایش ویژه محرم در کردستان

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از برگزاری سه همایش توجیهی با حضور پرچمداران بصیرت متشکل از مبلغان، هیئات مذهبی و مداحان ویژه ایام محرم در استان خبر داد و گفت: منویات مقام معظم رهبری نقطه عطف و انتظار جدی ما از تشکل‌های مردمی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان روز گذشته، 13 مهرماه در هشتاد و سومین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی کردستان که در دفتر نماینده ولی فقیه استان برگزار شد، ضمن تسلیت فاجعه منا و تسلیت پیشاپیش ایام محرم، از اهتمام اعضای ستاد شئون و حمایت و پشتیبانی نماینده ولی فقیه استان در پیشبرد اهداف این ستاد قدردانی و اظهار کرد: این ستاد در کشور به دلیل سیاستگذاری، پالایش بدعت‌ها و آسیب‌های عزاداری و همچنین ساماندهی مناسبت‌های دینی و مذهبی، جایگاه خوبی پیدا کرده است.
وی از برگزاری سه همایش توجیهی با حضور پرچمداران بصیرت متشکل از مبلغین، هیئات مذهبی و مداحان ویژه ایام محرم در استان خبر داد و افزود: منویات مقام معظم رهبری نقطه عطف و انتظار جدی ما از تشکل‌های مردمی است.
وی با اشاره به برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع عاشورایی در مدارس طی ایام محرم بیان کرد: این اقدام نیز از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار تبلیغات اسلامی استان در ایام محرم خواهد بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از فعالیت 75 گروه طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر ویژه ایام محرم در این استان خبر داد و اعلام کرد: طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر مروجان اصلی پیام عاشورا هستند.
وی خواستار هماهنگی و همکاری سازمان صنعت و معدن استان در راستای پخش نذورات در ایام محرم شد و عنوان کرد: انتظار می‌رود صنعت، معدن و تجارت استان در این زمینه همکاری کند.
حجت‌الاسلام آزادیخواه استفاده از گویش‌های محلی توسط مداحان استان را نیز متذکر شد و ادامه داد: مداحان در صورت استفاده از گویش‌های محلی در مداحی‌های خود زمینه جذب مردم به برنامه‌های ایام محرم را فراهم می‌کنند.
وی استفاده از ظرفیت‌های استان در راستای اجرای مناسب برنامه‌های ایام محرم متناسب با شان این ایام را خواستار شد و افزود: شهرداری‌ها نیز باید با فضاسازی محیطی و رعایت شان و منزلت ماه محرم در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها در راستای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های ایام محرم تبلیغات اسلامی کردستان را همراهی کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عدم صدور مجوز برای برگزاری مراسم شاد در ایام محرم و صفر را نیز خواستار شد و بیان کرد: در مدت ایام محرم بازرسین اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان فعالیت‌های این ایام را رصد می‌کنند.
وی در پایان یادآور شد: همچنین باید مانع قمه‌زنی سریش‌آباد و گل‌گیری در بیجار شد و از خرفات و بدعت‌ها جلوگیری شود.

captcha