شواهد بسیاری برای تأیید مدیریت عامدانه فاجعه منا وجود دارد
کد خبر: 3379272
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
حجت‌الاسلام احمدی:

شواهد بسیاری برای تأیید مدیریت عامدانه فاجعه منا وجود دارد

گروه سیاسی: مشاور امور روحانیت استاندار آذربایجان شرقی گفت: در نگاه خوش‌بینانه مدیریت غلط و جاهلانه جان حجاج بیت‌الله‌الحرام را به مخاطره و نابودی کشید؛ اما شواهد و قرینه‌هایی برای تائید مدیریت عامدانه در فاجعه منا وجود دارد.

حجت‎الاسلام قهرمان احمدی، مشاور امور روحانیت استاندار آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی عدم بلوغ نظام سیاسی کهنه یک رژیم مسئولیت‌ناپذیر، قلوب مسلمانان را اندوه بار کرد، گفت: مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته حکام سعودی که عامل این فاجعه بوده است، نباید از نظر دور بماند. آنچه همه ملت‌های مسلمان انتظار دارند آن است که دولت سعودی به وظایف خود با تدبیر و تعهد عمل کرده، ضمن برخورد با مجرمین و خاطیان توضیحات قانع کننده‌ای در مورد آنچه بر میهمانان ضیافت الهی رفته است به امت اسلامی و جهانیان ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: در نگاه خوش‌بینانه مدیریت غلط و جاهلانه جان حجاج بیت‌الله‌الحرام را به مخاطره و نابودی کشید؛ اما شواهد و قرینه‌هایی برای تائید مدیریت عامدانه در فاجعه منا وجود دارد.

حجت‌الاسلام احمدی با استناد به زخمی شدن صدها حجاج ایرانی بر بی‌کفایتی کاخ نشینان سعودی صحه گذاشت و ادامه داد: دولت سعودی باید مسئولیت مدیریت غلط خود را که موجب بروز این فاجعه را بپذیرد و پاسخگوی آن باشد.

وی افزود: فاجعه منا و کشته و زخمی شدن صدها حاجی ایرانی در عربستان فاجعه‌ای بود که کام ملت‎های مسلمان را در عید سعید قربان تلخ و خشم آنها نسبت به مدعیان پرده‏‎داری حرمین شریفین را عمیق تر کرد.

وی با اشاره به عدم مدیریت دولت سعودی تاکید کرد: جان باختن زائران مساله مهمی است و اینکه بگویند حجاج خود بی‌نظمی کردند و یا هوا گرم بود، دروغ است و در واقع اصل قضیه عدم مدیریت بوده است.

امام جمعه شهرستان هریس با انتقاد از نحوه مدیریت حج امسال از سوی متولیان امر در کشور عربستان یادآور شد: این کشور باید پاسخگوی بی‎تفاوتی و بی‎اعتنایی خود در این زمینه باشد و این گونه بی‏تفاوتی نسبت به امنیت حجاج تحت هر شرایطی محکوم است.

مشاور امور روحانیت استاندار از موضع‏گیری مقام معظم رهبری درمورد این فاجعه گفت و ادامه داد: در این بین موضع گیری مقامات رسمی کشورمان و در راس آنها پیام مقام معظم رهبری اگرچه نشان دهنده عمق این فاجعه بود اما تا حدی توانست تسلّی خاطری برای خانواده‎های حجاج خانه خدا باشد.

captcha