مسئولان فرهنگی از هرگونه برخورد چکشی و غیرحرفه‌ای پرهیز کنند
کد خبر: 3377359
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
فاطمی امین:

مسئولان فرهنگی از هرگونه برخورد چکشی و غیرحرفه‌ای پرهیز کنند

گروه اجتماعی: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عشایر فارس با بیان اینکه قرآن سه نوع برخورد با فرهنگ زمانه داشته است، گفت: مسئولان فرهنگی در موضوع فرهنگ و بسترسازی کاملاً هوشیارانه عمل کنند و از هرگونه برخورد چکشی و غیر حرفه‌ای پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام فاطمی امین، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عشایر فارس روز گذشته، 9 مهر در دومین گردهمایی مصون‌سازی فرهنگی که به‌همت روابط عمومی این ناحیه از سپاه و با حضر آحاد کارکنان در حسینیه حضرت موسی‌بن جعفر (ع) برگزار شد، یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی و مصون‌سازی فرهنگی را مقاومت فرهنگی خواند و خاطرنشان کرد: مقاومت فرهنگی به معنای پاسداری آگاهانه و منطقی از فرهنگ خودی و برخورد هوشیارانه و هوشمندانه با فرهنگ بیگانه است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه عشایر فارس، پناه به قرآن و تمسک به ولایت، تعمیق شناخت باورهای دینی، ازدواج، مشاوره تربیتی و پرورش اندیشه‌ها و عقول را از روش‌های مقاومت فرهنگی دانست.
وی اظهار کرد: دوری از قرآن باعث می‌شود که باورهای دینی سست شود و همین سستی در اعتقادات و باورها  باعث می‌شود تا تفکر غرب و جوامع غربی بر فرهنگ غنی و اصیل ما تاثیرگذار شود.
فاطمی امین، اندیشه و عقل را ابزاری قدرتمند در اختیار یک فرهنگ دانست و گفت: فرهنگ غنی و اصیل شیعه که برگرفته از قرآن و اهل بیت(ع) است اگر با تدبر و تعقل در قرآن همراه نباشد همان فرهنگ غربی خواهد شد.
وی با بیان اینکه قرآن سه نوع برخورد با فرهنگ زمانه داشته است که اولین نوع آن برخورد انکاری است، ادامه داد: یکی از مواردی که در برخورد انکاری باید توجه ویژه‌ای به آن داشت این است که مسئولان فرهنگی در موضوع فرهنگ و بسترسازی کاملاً هوشمندانه و هوشیارانه عمل کنند و از هرگونه برخورد چکشی و غیر حرفه‌ای پرهیز کنند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه عشایر فارس، برخورد دوم در فرهنگ و ادبیات قرآن را برخورد اثباتی خواند و خاطرنشان کرد: مسئولان فرهنگی می‌توانند از این نوع برخورد با استفاده از نقاط قوت فرهنگی جوانان و تایید آن نقاط، در اعتلای فرهنگ مذهبی و ملی قدم بردارند.
فاطمی امین، در پایان به سومین نوع برخورد قرآن که برخورد اصلاحی است اشاره کرد و افزود: مسئولان امر در برخورد اصلاحی باید بیشتر توجه کنند و با تاکید بر اصلاح خود بر اصلاح دیگران نیز بکوشند.

captcha