حقوق زائران در فاجعه منا پیگیری شود/ ادامه حرکت بیداری اسلامی در برابر بی‌مسئولیتی آل سعود
کد خبر: 3372934
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳

حقوق زائران در فاجعه منا پیگیری شود/ ادامه حرکت بیداری اسلامی در برابر بی‌مسئولیتی آل سعود

گروه سیاسی: عضو شورای شهر مشهد گفت: حتی برائت از حکومت نالایق آل سعود نیز کافی نیست و باید حقوق ملت ایران به طور کامل و به صورت قضایی پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، خلیل موحد عضو شورای شهر مشهد که ظهر امروز شش مهر ماه در تجمع اعتراض آمیز دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع)، حاج احمد واعظی و سعید پورمحمد در محل این دانشگاه برگزار شد، در رابطه با فاجعه منا گفت: این اتفاق ناگوار داغی بود که برای چندمین بار بر دل مسلمانان نشست که نشان از بی‌کفایتی محض آل سعود داشت.

وی با بیان اینکه تکلیف مردم و دولت در رابطه با این اتفاق روشن است، ابراز کرد: باید در راستای شناسایی چهره واقعی آل سعود اقدام کرد و حامیان آن‌ها را که آل سعود دست نشانده آنهاست، بر ملا کنیم.

موحد با اشاره به تحمل بار سنگین غم و اندوه بازماندگان و خانواده‌های از دست رفته در فاجعه منا اظهار کرد: در عین حال ما از هدایت هوشمندانه و تفکر مقام معظم رهبری برخوردار هستیم به گونه ای که ایشان این اتفاق را به عنوان فرصتی برشمردند که باید برای انسجام و بیداری مسلمانان گام برداریم.

عضو شورای شهر مشهد، عربستان را تربیت شده غرب دانست و بیان کرد: حفظ آبروی 30 سال گذشته انقلاب و شهدا بر دوش ما است لذا ما باید نهایت تلاش خود را به منصه ظهور بگذاریم تا از حیثیت خود و مسلمانان در بر ملاسازی خیانت آل سعود هرچه سریع‌تر اقدام کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز روز عمل و پیشگام شدن است، افزود: امروز روز امتحان است و کسانی که به هر دلیل خسته، غافل از بصیرت و یا مواجب بگیر‌ دشمن هستند و به اکثریت غلط روی آوردند باید باز گردند،‌ به پا خیزند و از حیثیت و شرافت ایرانی محافظت کنند.

موحد، سکوت، رضایت یا برائت ایران را بیانگر نقش و تأثیرگذاری این کشور در عرصه جهانی عنوان کرد و گفت: حتی برائت از حکومت نالایق آل سعود نیز کافی نیست و باید حقوق ملت ایران به طور کامل و به صورت قضایی پیگیری شود؛ همچنین حرکت بیداری اسلامی در برابر بی مسئولیتی آل سعود ادامه یابد تا از این پس شاهد بی‌مسئولیتی حاکمان آل سعود نباشیم، سرزمینی که در خدمت انسان‌هایی است که صلاحیت حاکمیت بر این مکان را ندارند.

وی، حاکمان آل سعود را اشخاصی دانست که در جهت دین حرکت نمی‌کنند و به جای حرکت در دین در جهت اوامر اربابانشان حرکت می‌کنند، به جمعیت 27 میلیونی عربستان و وجود 15 میلیون مردمی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند، اشاره کرد و گفت: پول نفت عربستان به کجا می‌رود؟ این پول به غیر از خرید سلاح در جنگ و کمک به تکفیری‌ها و داعش برای براندازی نظام اسلام و مسلمانان در جای دیگر هزینه نمی‌شود.

عضو شورای شهر مشهد، با یادآوری سال 1354 که نزدیک به پنج هزار نفر در حادثه آتش‌سوزی که باز هم در منا رخ داد و باعث کشته شدن زائران بیت‌الله الحرام شد اما اعتراض و پیگیری چندانی نسبت به آن روی نداد، تأکید کرد: اجازه نمی‌دهیم تاریخ تکرار شود باید برای احقاق حقوق مسلمانان گام برداریم زیرا با دست روی دست گذاشتن و حرف و سیاسی‌بازی مشکل حل نمی‌شود.

وی با اشاره به گزارش غرب از زندان اوین و ارائه تصویر دمپایی پاره و متهم کردن ایران به ضد حقوق بشر بودن ایران، اظهار کرد: در مقابل گزارشی که از گردن زدن نوجوان 16 ساله در مقابل دیدگان پدرش به دلیل اشکال در نماز را منتشر نمی‌کنند و خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند.

موحد، وهابیت و آل سعود را دست نشانده کشورهای غربی دانست و اظهار کرد: حاکمیت آل سعود بستری مناسب برای آمریکا و اسرائیل بوده چرا که این کشورها میل و رغبتی به دین ندارند و وهابیت تنها برایشان یک ابزار است.

عضو شورای شهر مشهد، در انتها با اشاره به کتاب خاطرات مستر همفر گفت: به جوانان تأکید می‌کنم برای آشکار شدن هدف دشمنان اسلام به تحقیق و مطالعه بپردازید، به ولایت هیچگاه پشت نکنید و به خاطر داشته باشید مکه کانون شکل‌گیری اتحاد اسلامی است، کانونی برای توسعه حقیقت دین و ما باید نهایت تلاش خود را به کار گیریم تا با توفیق اطاعت و بندگی و پایداری از حقوق اسلام حق خود را نیز از آل سعود مطالبه کنیم.

captcha