محسن حسنی‌کارگر در حسرت شهادت/ کاش می‌شد به جنگ با داعش برویم
کد خبر: 3370901
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱

محسن حسنی‌کارگر در حسرت شهادت/ کاش می‌شد به جنگ با داعش برویم

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل مؤسسه بشارت وحی با بیان اینکه شهید حاجی‌حسنی بعد از مسابقات مالزی همواره سخن از شهادت می‌زد، گفت: این شهید بیان می‌کرد: «چقدر خوب می‌شد یک فضایی ایجاد بشه ما می‌رفتیم جنگ و می‌جنگیدیم چه اشکالی دارد که ما فقط قرآن نخوانیم و بتوانیم با داعش هم بجنگیم».

فهیمه سادات موسوی‌نیا، قاری بین‌المللی قرآن و مدیرعامل مؤسسه بشارت وحی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در مورد شهادت محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، قاری بین‌المللی قرآن در فاجعه منا، ابراز کرد: واقعا نمی‌دانم در مورد این حادثه چه بگویم بسیار برای من سخت است، به هر حال ایشان در مؤسسه هم همکارمان و هم یکی از افراد جامعه قرآنی بودند و از امروز صبح که خبر را شنیدیم همه دوستان در مؤسسه بسیار ناراحت و متأثر هستند.

مدیرعامل مؤسسه بشارت وحی افزود: ایشان دقیقا قبل از سفرش یک بار گفت اگر من مثلا شهید بشوم، برایم دست‌گل روی صندلی می‌گذارید، گفتم این حرف‌ها چیست که می‌زنید، شهادت کجا بود.

سفری که به مشکل خورد...

وی با بیان اینکه گذرنامه آقای حسنی درست نمی‌شد و مسئله خروجشان به مشکل خورده بود، افزود: حدود تولد امام رضا(ع) در هیأت خودمان برنامه داشتیم که ایشان نیز به همراه مادرشان حضور پیدا کردند و خیلی برای موضوع خروجشان ابراز نگرانی می‌کردند، از ما خواستند دعا کنیم که حدود عصر همان روز با پیگیری‌های که انجام دادند موضوع خروج از کشورشان درست شد و خیلی خوشحال شدند.

موسوی‌نیا ادامه داد: زمانی که خبر تأیید اعزام حج ایشان از طرف شورای عالی قرآن اعلام شد در حالی که بسیار خوشحال بودند به ما گفتند «دیگه حج می‌روم برای همین همه شام میهمان من هستید».

وی با بیان اینکه آقای حاجی‌حسنی‌کارگر با یک شوق و ذوقی هر کدام از این خبرها را می‌آوردند، گفت: بسیار برایم عجیب و غریب است که چنین اتفاقی رخ داده چون تا روز عرفه در فضای مجازی خودش خبرها را می‌گذاشت و عکس‌ها را می‌فرستاد به طوری که آخرین پیامی که گذاشته بود مربوط به ظهر روز عرفه بود و گفته بود «دارم دعای عرفه را گوش می‌کنم و به شدت دل‌درد هستم؛ اینجا هم کسی نیست ازش بپرسم چه کار باید بکنم».

مدیر انجمن قرآنی بانوان اضافه کرد: چون من در مراسم دعای عرفه شرکت کرده بودم این پیام را نزدیک غروب دیدم؛ تقریبا از ظهر همان روز دیگر آنلاین نشد، ظاهرا گوشی‌هایشان را گذاشته بودند و برای مراسم رفته بودند.

وی ادامه داد: موقع حادثه سقوط جرثقیل، اولین نفر آقای حاجی‌حسنی‌کارگر بود که اطلاع داد این اتفاق رخ داده است و گفت «به شدت داره بارون می‌باره و طوفان شده»؛ من گفتم که نماز آیات بخونید، گفت «ان‌شاالله این‌قدر شدید نشه که فضای زیارت رو خراب کنه».

این قاری برجسته عنوان کرد: آرام آرام که اخبار تکمیلی افتادن جرثقیل آمد؛ دیدم گفت «من  اگر الان اونجا بودم و جرثقیل می‌افتاد روی من خیلی خوب می‌شد و شهید می‌شدم اما متاسفانه من سعادت شهادت نداشتم» بهشان گفتم نه کسانی که زیر جرثقیل از دنیا رفتند شهید محسوب نمی‌شوند اعلام شهادت نشده و به آن‌ها کشته شده می‌گویند چون حادثه بوده است؛ بالاخره کلی ایشان اصرار داشتند که اگر این اتفاق می‌افتاد شهید محسوب می‌شدند و دایما می‌گفت چقدر خوب است که آدم شهید بشود.

حرف از شهادت؛ بعد از بازگشت از مسابقات مالزی

عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان رضوی با بیان اینکه ایشان صحبت از شهادت را حدود یک ماهی که از برگشتنش از مالزی می‌گذشت، تکرار می‌کرد، گفت: حدود سه الی چهار دفعه به‌ویژه در سفری که همراه  با عده‌ای از اساتید قرآن برای حضو در شورای عالی قرآن به تهران رفته بودیم، دور هم صحبت می‌کردیم بحث از کربلا بود، آقای کارگر می‌گفت که «چقدر خوب می‌شد یک فضایی ایجاد بشه ما می‌رفتیم جنگ و می‌جنگیدیم چه اشکالی دارد که ما فقط قرآن نخوانیم و بتوانیم با داعش هم بجنگیم».

مدیر گروه قرآن دانشگاه آرمان رضوی اضافه کرد: ایشان عجیب این اواخر حرف از شهادت می‌زد به طوری که در این چند سال که می‌شناختمشان نشنیده بودم اینقدر از شهادت سخن بگویند.

صبر و ویژگی‌های اخلاقی خاص؛ مشخصه بارز حاجی حسنی کارگر

وی در مورد ویژگی‌های اخلاقی این قاری ممتاز افزود: آقای حاجی‌حسنی‌کارگر فرد فوق‌العاده آرام و باعاطفه‌ای بودند، به‌ویژه نسبت به پسر من که رابطه بسیار نزدیکی با ایشان داشت و حتی به هم داداش می‌گفتند، اینقدر در ارتباطشان نسبت به علی باعاطفه برخورد می‌کردند، چون علی تک فرزند است، بسیار مهربان بودند من باورم نمی‌شد اینقدر روابط عاطفی و نزدیک داشته باشند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان رضوی اظهار کرد: آقای حاجی‌حسنی‌کارگر نماز اول وقتشان ترک نمی‌شد، من تا به حال از ایشان ناراحتی و یک کلمه حرف نامناسب، تند و بداخلاقی ندیدم؛ انسان آرامی بودند و صبر عجیبی داشتند.

موسوی‌نیا گفت: حتی در زمان مسابقات و بعد از ‌آن به جهت برخی کوتاهی‌ها و ضایع شدن حقشان، گله زیاد داشت، ولی هیچ‌وقت حرف نامربوط نزد فقط می‌گفت چقدر من مظلوم واقع شدم، وقتی خودش را با دیگران مقایسه می‌کرد همیشه می‌گفت ببینید نسبت به دیگران چه کار کردند و با من چه کار می‌کنند، همیشه این گله‌مندی را داشت و چنین عنوان می‌کرد که امیدوارم یک وقتی برسد دیگران متوجه شوند که در حق من چقدر کوتاهی کردند و من مظلوم واقع شدم.

وی با بیان اینکه محسن حاجی‌حسنی‌کارگر حدود دو سال بود که در مؤسسه بشارت وحی فعالیت می‌کرد، افزود: البته ایشان قبلا حدود پنج سال پیش با مؤسسه مفتاح همکاری می‌کردند و بعد از مدت کوتاهی به جهت سفرهای متعددی که داشتند، فعالیتشان کمتر شد، اما بعد از جابه‌جایی مؤسسه و آغاز فعالیت در مکان جدید، همکاری خود را بیشتر کردند؛ البته خودشان یک گروه متشکل از آقای حمید غلامی، مهدی حسنی و آقای حسینی داشتند که برای برگزاری محافل، مسابقات و برنامه‌های قرآنی برنامه‌ریزی ‌می‌کردند.

پیشنهاد برگزاری جلسه تخصصی قرآنی که نیمه تمام ماند...

موسوی‌نیا با بیان اینکه تازه قرار بود به پیشنهاد خودشان یک جلسه تخصصی را در زینبیه‌ای که ما در مؤسسه به تازگی راه‌اندازی کرده بودیم، برپا کنند، تصریح کرد: خلاصه برنامه برای اجرا زیاد داشتند، حتی یک هفته قبل از سفر حج به همراه مادرشان به مجتمع مسکونی که ما ساکن هستیم به قصد خرید منزل آمدند، پسند هم کردند و قرار شد بعد از بازگشت از سفر معامله انجام شود.

این قاری ممتاز قرآن ادامه داد: امروز صبح که وارد دفتر شدم، خیلی برایم سخت بود حتی در دو روز گذشته که از مفقودشدن ایشان مطلع شدم به شدت حالم دگوگون بود، ما گروهی از اساتید هستیم که با هم ارتباط داریم و گاهی سفرهای قرآنی را با هم می‌رفتیم از همین رو برای بچه‌های قرآنی درک این جریان سخت است.

موسوی‌نیا اضافه کرد: خداوند به مادرشان صبر بدهد، زیرا ایشان به شدت به آقا محسن وابسته بودند، چون آقا محسن نسبت به بچه‌های دیگر متمایزتر بود و خلقیات متفاوت‌تری داشت واقعا از خداوند صبر جزیل می‌خواهم، ما این قدر بی‌تاب هستیم ببینید مادرشان چه حالی دارند.

وی افزود: به همه جامعه قرآنی نیز تسلیت عرض می‌کنم ایشان در این مدت محافل بسیاری را به خصوص در ماه رمضان برپا و در آن حضور داشتند، حتی قبل و بعد از رتبه آوردن می‌توانم بگویم که حدود 90 درصد از کسانی که قرآنی بوده و پیگیر فعالیت‌های قرآنی هستند واقعا به این قاری برجسته علاقه‌مند هستند و دوستش دارند؛ لذا برای همه جامعه قرآنی صبر مسئلت می‌کنم.

موسوی‌نیا گفت: به این فکر می‌کنم که دوباره آدم‌هایی مثل آقا محسن که در اوج قدرت، نیت و اخلاق و در حالی که در اوج شهرت بود و رفت، خواهند آمد، جای ایشان خوب است و نمی‌دانم ما کی میتوانیم با این قضیه کنار بیاییم.

مدیرعامل مؤسسه بشارت وحی ابراز کرد: در حال حاضر همه دوستان ما بعد از شنیدن این خبر از شهرستان‌های مختلف به سمت مشهد حرکت کردند.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد مهدی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۶ - ۰۹:۴۳
0
0
اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ وَالْمُسْلِمینَ وَالْمُسْلِماتِ.
خداوند این عزیز از دست رفته و سایر شهدای منا را با رسول الله و خاندان مطهرشان همنشین و محشور بفرماید.
رضا مردانی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۰۸:۱۴
0
0
شهادت مبارک. ورودت به خیمه امام زمان نیز مبارک مرد خدا...
captcha