جهان اسلام باید برای حرمین شریفین برنامه‌ریزی کنند
کد خبر: 3369391
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰

جهان اسلام باید برای حرمین شریفین برنامه‌ریزی کنند

گروه سیاسی: امام جمعه بیرجند با اشاره به جهان اسلام باید برای حرمین شریفین برنامه‌ریزی کنند، گفت: سهل انگاری آل سعود در حادثه منا که به‌ نظر می‌رسد نقشه استکبار باشد، نباید از دید جهان اسلام غافل بماند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند روز گذشته، سوم مهرماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه بیرجند، به شرایط مسئول در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: ما دولت کریمه بزرگی و بخشش می‌خواهیم، پس اگر عدالت را مراعات کنیم این کف موضوع است بلکه باید طوری زندگی کنیم که بدی‌ها را با خوبی جواب دهیم.



وی ادامه داد: قانون گرایی کف قضیه است، بلکه باید قلب خود را به مهربانی و ایثارکردن برای مردم درست کنند، نگویند که من مسئول و رئیسم بلکه به مردم محبت کنند و مردم را دوست داشته باشند.



امام جمعه بیرجند به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و گفت: ۵ مهرماه سالروز شکست حصرآبادان در عملیات ثامن الائمه است، لذا باید تلاش کنیم تا دین خود را نسبت به شهدا ادا کرده باشیم.



رضایی روز جهانی جهانگردی، روز قلب، میلاد امام هادی(ع) و عید غدیر را از دیگر مناسبت‌های هفته عنوان کرد و افزود: باید هفته دفاع مقدس و دهه ولایت را به بهترین وجه در استان برگزار کنیم.



وی روز آتش نشانی و سالمندان را از دیگر مناسبت‌های هفته عنوان کرد وگفت: همه باید قدردان سالمندان باشیم و آن‌ها را احترام کنیم.



امام جمعه بیرجند در ادامه به حادثه منا و کشته شدن بیش از ۱۳۰۰ مسلمان و بیش از ۱۳۰ مسلمان ایرانی در این حادثه اشاره کرد و ضمن تسلیت این مصیبت گفت: چطور می‌شود که همزمان با این فاجعه، آل سعود در روز عید قربان به مساجد در یمن حمله می‌کند و بیش از ۳۰ نمازگزار را به شهادت می‌رسانند.



رضایی با بیان اینکه عربستان عروسک و بازیچه دست استکبار جهانی است، ادامه داد: این‌ها همه زیر سر شیطان بزرگ است و آن‌ها این کشتار را راه می‌اندازند و درد و رنج‌ها را به مسلمانان تحمیل می‌کنند.



وی با اشاره به اینکه ۲ نفر از زائران حادثه منا که کشته شدند از خراسان جنوبی هستند، با تأکید بر سهل انگاری آل سعود در حادثه منا که به‌ نظر می‌رسد نقشه استکبار باشد، نباید از دید جهان اسلام غافل بماند، یادآور شد: جهان اسلام باید برای مدیریت هر چه بهتر حرمین شریفین برنامه ریزی کنند چراکه آل سعود لیاقت مدیریت حرمین شریفین را ندارند.

captcha