تحول در نظام آموزش عالی حوزه سلامت، گام مهمی در ارتقای آموزش کشور است
کد خبر: 3365407
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
ایمانیه:

تحول در نظام آموزش عالی حوزه سلامت، گام مهمی در ارتقای آموزش کشور است

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تحول در نظام آموزش عالی حوزه سلامت را گامی مهم در راستای ارتقای آموزش در کشور عنوان کرد که لازم است همه دست اندرکاران تیم آموزشی در راستای تحقق آن گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، محمدهادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 29 شهریور در چهارمین نشست این دانشگاه در سال 94، تحول در نظام آموزش عالی حوزه سلامت را گامی مهم در راستای ارتقای آموزش در کشور عنوان کرد که لازم است همه دست‌اندرکاران تیم آموزشی در راستای تحقق آن گام بردارند.
وی با تاکید بر توجه جدی به دو طرح تحول آموزش و آمایش سرزمینی، بیان کرد: لازم است در این راستا از هم اکنون نقشه راه جامعی به شکل دوراندیشانه و با در نظر گرفتن همه جوانب مشخص شود .
ایمانیه افزود: این اقدام باید با صرف وقت و انرژی به شکلی مبتکرانه و خلاقانه انجام شده و با بهره‌جویی مفید از این فرصت، آن را به بهترین نحو مدیریت کرده و به اجرا درآوریم .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به لزوم بومی سازی برنامه‌های پیش بینی‌شده، ادامه داد: با تشکیل نشست‌هایی در دانشکده‌ها و همفکری باید ابتدا توانمندی‌های خود را بشناسیم و با ایده‌های جدید، اهداف و سیاست‌های کلان را که تاکید ویژه‌ای بر ارتقای آموزش دارد، به شکل فرصتی بهینه دانسته و با برنامه ریزی آنها را به پیش ببریم.
ایمانیه گفت: دانشکده‌ها لازم است پس از برگزاری نشست‌های همفکری درونی، از سوی معاونت آموزشی دانشگاه ارزیابی شوند و نتایج تصمیمات و اقدامات اجرایی نیز مورد پایش قرار گیرد.
بنا بر این گزارش، محمود نجابت، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تحول آموزش عالی حوزه سلامت در این دانشگاه خبر داد و گفت : نگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به این گام از تحول نظام سلامت بسیار جدی است.
وی تصریح کرد: در این راستا نشست‌هایی از زمان طرح آن در وزارت بهداشت و اعلام به دانشگاه‌ها، با حضور دست اندرکاران بخش آموزش دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شده و طرح این مبحث در شورای دانشگاه به عنوان یکی از مراجع مهم برنامه‌ریزی و تصمیم گیری دانشگاه نیز در همین راستا بوده که امیدواریم با همفکری و همکاری بتوانیم به بهترین شکل اهداف را تحقق ببخشیم.

captcha