نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی در مشهد افتتاح شد + عکس
کد خبر: 3362981
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۴
با حضور شهردار مشهد؛

نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی در مشهد افتتاح شد + عکس

گروه اجتماعی: نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی ۲۴ شهریورماه با حضور شهردار مشهد در زیرگذر پارک ملت مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اولین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی با نام خلیج فارس عصر 24 شهریورماه با حضور سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد در زیرگذر پارک ملت مشهد افتتاح شد.

این نمایشگاه همزمان با شروع سال تحصیلی به همت سازمان فرهنگی ـ تفریحی شهرداری مشهد در زیر گذر بوستان ملت برای بازدید عموم شهروندان دایر شده که 12 غرفه درآن حضور دارند؛ فرهنگ‌سازی در زمینه  استفاده از لوازم التحریر بومی و ترویج کالاهای اسلامی، با مشارکت مجموعه ناشران انقلاب اسلامی از اهداف برپایی این نمایشگاه به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش؛ نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی از 22 شهریورماه تا پنجم مهرماه سال جاری از ساعت 9 صبح تا 22 در زیرگذر پارک ملت مشهد دایر است.

سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه محل برگزاری این نمایشگاه قبل از برپایی این نمایشگاه، فروشگاه مواد غذایی بوده است، ادامه داد: با توجه به نزدیکی به دانشگاه و پارک ملت این مکان برای برپایی نمایشگاه نوشت افزار ایرانی ـ اسلامی از سوی شهرداری در نظر گرفته شد.

شهردار مشهد با بیان اینکه عرضه نوشت‌افزار و محصولات فرهنگی از این پس به طور دائمی در این مکان این نمایشگاه صورت خواهد گرفت، اضافه کرد: نمایشگاه نوشت افزار ایرانی ـ اسلامی موقتی است اما عرضه محصولات فرهنگی در این مکان ادامه می‌یابد و تولید کنندگان و فروشندگان می‌توانند با مراجعه و هماهنگی با معاونت فرهنگی شهرداری به فعالیت در این نمایشگاه بپردازند.

مرتضوی با اشاره به نقش برگزاری نمایشگاه نوشت افزار ایرانی ـ اسلامی در اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: توجه به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی اقتضا می‌کرد چنین نمایشگاهی برگزار شود تا مردم به کیفیت‌ها و کمیت‌ها توجه پیدا کنند و به اقتصاد مقاومتی ایمان بیاورند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص تعداد اندک غرفه‌ها در نمایشگاه تخصصی نوشت افزار ایرانی ـ اسلامی و نحوه کمک دولت به این نمایشگاه بیان کرد: هزینه واحدهای تجاری در سبد هزینه‌ها بالاست و همین که مبالغ اجاره را به حداقل رسیده خود کمک بزرگی برای غرفه‌داران به شمار می‌رود.

شهردار در پاسخ به خلأهایی که نسبت به شهرهایی همچون تهران و قم در مشهد وجود دارد، از جوانان خواست حضور پررنگی برای رفع این خلأ داشته باشند و اظهار کرد: لزوم برگزاری این نمایشگاه‌ها در حاشیه شهر بیشتر احساس می‌شود که به طور قطع این موضوع را در دستور کار خود قرار می‌دهیم.

یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام مجید فاطمی ارفع، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد، رضا پور منفرد، رئیس اداره رسانه روابط عمومی شهرداری مشهد و ... در این مراسم حضور داشتند.

captcha