مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سازمان صداو سیمای خراسان رضوی برگزار شد
کد خبر: 3358758
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سازمان صداو سیمای خراسان رضوی برگزار شد

گروه هنر: مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سازمان صداو سیمای خراسان رضوی ظهر امروز با حضور معاون امور مجلس و استان‌های صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم تودیع و معارفه مدیر کل سازمان صدا و سیمای خراسان رضوی، ظهرامروز، 15 شهریورماه، با حضور مسئولان استانی و کشوری در مشهد برگزار شد.

درابتدای مراسم حجت‌الاسلام علی نهاوندی، مدیرکل سابق صدا و سیمای خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی و همچنین ترفندهای مختلف دشمنان برای ایجاد ناامنی روانی در بین مردم، نیاز بود که رسانه ملی تدابیر هوشمندانه‌ای برای مقابله توسعه این موضوع برنامه‌ریزی کند.

وی از مهمترین اهداف سازمان صدا و سیمای خراسان رضوی را حفظ وانسجام، امید آفرینی و تقویت باورهای دینی دانست و ادامه داد: مهمترین این اقدامات پخش حضور گسترده‌ مردم در راهپیمایی و انتخابات بوده است.

نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در ادامه این مراسم عنوان کرد: بهترین عمل صالح پنهان کردن کار نیک است و زمانی که افراد کارهایی برای رضای خدا انجام می دهند مردم آنها را تحسین می کنند.

وی با بیان اینکه رسانه استانی باید در هر زمینه ای کار کند و تک بعدی نباشد، ادامه داد: وابسته شدن انسان به شرق و غرب یکی از نکاتی است که مورد غفلت واقع شده است این درحالی است که انقلاب اسلامی با خون شهدا، هزینه و مسیر نورانی، هدایتگری را به جهانیان عرضه کرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب ما در دنیا موج گسترده‌ای ایجاد کرده است، عنوان کرد: این انقلاب موجب بیداری اسلامی در سراسر جهان اسلام شده است، صدا و سیما به عنوان یکی از دستگاه‌های مهم می‌تواند این پیام و گفتمان انقلاب اسلامی را از خراسان رضوی به کل عالم مخابره کند.

در ادامه مراسم علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، با بیان اینکه فضایی که در آن هستیم نیاز به وحدت کشور دارد و همین وحدت بی‌دلیل است که باعث موفقیت می‌شود، ادامه داد: در این میان، تقویت اطلاع‌رسانی به عنوان یک سرمایه بزرگ به حساب می‌آید زیرا می‌تواند زندگی اسلامی و توسعه اخلاقی را در باورها و فرهنگ ما تبیین کنند.

رشیدیان ادامه داد: مشهد به عنوان پایگاه اهل بیت(ع) نیاز دارد تا شبکه ملی زیارت را برای پوشش فضای دینی و مذهبی راه‌اندازی کند، این یک نیاز اجتماعی است زیرا مکتب ما نیاز به توجه دارد.

حجت‌الاسلام سیدرمضان موسوی‌مقدم، معاون امور مجلس و استان‌های صدا و سیما،در صدای و سیمای خراسان رضوی گام‌های خوبی برداشته شده است که این اقدامات مقدمه‌ای برای گام‌های بلندتر به منظور تحقق رسانه در حد و تراز جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه رسانه‌داری در کشور ما با مدل و اقتضاتی که دارد کار سختی است، ادامه داد: در حوزه رسانه گام‌های خوبی برداشته شده است اما با توجه به سرعت تکنولوژی باز هم شاهد یک عقب ماندگی در رسانه هستیم.

حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم، به اشاره حضور حجت الاسلام علی نهاوندی در بنیاد پژوهش‌های اسلامی صداو سیمای قم اظهار کرد: بحث‌های علمی و زیربنایی و پایدار رسانه‌ای که در این مرکز انجام می‌شود در رسانه گسترده شده و با توجه به شرایطی که داریم این مرکز کمکی باشد در جهت رشد در تمام شئونات رسانه ملی باشد.

در ادامه محسن نصرپور مدیرکل جدید سازمان صداو سیما خراسان رضوی عنوان کرد: حجت الاسلام نهاوندی پایه گذار تولید برنامه‌های علمی و برنامه ریزی شده هستند و من نیز راه ایشان را ادامه خواهم داد.

یادآور می‌شود، این مراسم که قرار بود ساعت 10 برگزار شود به دلیل لغو شدن پروازها با یک ساعت و نیم تاخیر برگزار شد، این درحالی بود برگزار کنندگان این مراسم، برای این یک ساعت و نیم تاخیر برنامه ای نداشتند و افرادی که در این مراسم حضور یافته بودند یک ساعت و نیم معطل شدند.

بر اساس این گزارش، از طرف آستان قدس رضوی به پاس 5 سال خدمت حجت الاسلام نهاوندی در صداو سیمای خراسان رضوی تکه ای از فرش های این آستان در قابی به ایشان اهدا گردید.

captcha