همّت مضاعف و کار گروهی لازمه فعالیت‌های فرهنگی حاشیه شهر مشهد
کد خبر: 3352921
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲

همّت مضاعف و کار گروهی لازمه فعالیت‌های فرهنگی حاشیه شهر مشهد

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: باید با همت مضاعف و کار گروهی، نسبت به انجام فعالیت‌های فرهنگی و دینی در حاشیه شهر مشهد اقدام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی چهارم شهریورماه در جمع کارکنان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد با اشاره به روایت «اَحسِنوُا جِوارَ النِّعَمِ فَاِنَّها وَحشِیَّهٌ» ابراز کرد: امام رضا(ع) فرمودند: در کنار نعمت‌ها، خوب قدرشناس باشید چون نعمت ها گریز پا هستند که نعمت خدمت در شهر امام رضا(ع) از نعمت‌های ویژه‌ای است که شامل حال جمع ما شده و بر اساس این نعمت هم باید قدرشناس و هم وظیفه‌شناس باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد، باید اداره‌ای مبتکر، با نشاط و به عنوان یک قرارگاه فرهنگی در مشهد مطرح شود، اظهار کرد: این اداره باید با پیوند توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها، نسبت به انجام کار مشترک اقدام کند.

حجت‌الاسلام مرویان‌حسینی اظهار کرد: شناسایی شبکه مسائل فرهنگی و تبلیغی شهرستان مشهد، در انجام فعالیت‌ها کارساز است و این اداره باید جهت میثاقی مشترک، بیانیه مأموریت خود را در اسرع وقت تبیین کند.

وی با بیان اینکه کارکنان تبلیغات اسلامی، باید وسعت فعالیت‌های خود را به صورت میدانی و مشاهده‌ای قرار دهند، افزود: ابتدا باید ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و آسیب‌ها را به صورت میدانی احصاء و سپس متناسب با وضع موجود برای حل مشکلات، برنامه‌ریزی و به صورت عملیاتی اقدام کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، حاشیه شهر مشهد را یکی از مناطق دارای ظرفیت دانست و افزود: باید با همت مضاعف و کار گروهی، نسبت به انجام فعالیت‌های فرهنگی و دینی در این منطقه اقدام کرد و فرهنگ اهل بیت(ع) با منطق و محبت، به دیگران برسانیم.

همچنین حجت الاسلام سیدابوالفضل طباطبایی اشکذری امام جمعه فریمان با اشاره به آیه 104 سوره آل عمران گفت: مصداق خیر که در این آیه آمده است، کار فرهنگی و دعوت به خوبی‌هاست و امت نیز یک گروه ساماندهی شده با هدف مشخص است و کار فرهنگی در نگاه قرآن، یک کار ساماندهی شده و سازمان یافته است.

وی با تبیین اهداف کار فرهنگی، اظهار کرد: از نگاه قرآن و روایات دو هدف اساسی برای کار فرهنگی بیان شده است که هدف اول، آشتی مردم با خدا و هدف دوم حیات‌بخشی فرهنگی و دینی به مردم است که سازمان تبلیغات اسلامی متولّی آن محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به سیره امام رضا(ع) گفت: این دو هدف در سیره و روش حضرت نیز وجود داشته است زیرا اهداف ائمه معصومین(ع)، مبتنی بر قرآن است.

امام جمعه فریمان بیان کرد: در نگاه رضوی برای تحقق این اهداف، یک راه بیشتر وجود ندارد و آن آشنایی و ارتباط مردم با ولیّ زمانه و تبعیت از ولایت و امامت است که در حدیث سلسلةالذهب این اهداف و راهکارها به خوبی بیان شده است.

وی با بیان اینکه در کارهای فرهنگی نباید جناحی عمل کرد، آشنایی با ولایت را وظیفه علما دانست و افزود: ما در دستگاه فرهنگی، نماینده حکومت اسلامی هستیم، لذا باید مراقب رفتار و عملکرد خود باشیم.

captcha