تکمیل ۷۵ درصدی ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی در مشهد تا هشتمین روز دهه کرامت
کد خبر: 3350980
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶

تکمیل ۷۵ درصدی ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی در مشهد تا هشتمین روز دهه کرامت

گروه اجتماعی: معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان آماری از ورود ۱۶ میلیون زائر در دهه کرامت به استان خراسان رضوی، از تکمیل ظرفیت ۷۴ درصد هتل ها و هتل آپارتمان‌ها و تکمیل ۸۳ درصد ظرفیت مهمانپذیرها در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمدحسن واحدی، معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی در دهمین همایش علمی ـ پژوهشی جاده ولایت که ظهر امروز، دوم شهریورماه در سالن اجتماعات موزه خراسان در مشهد برگزار شد، در ابتدا آماری از حضور زائران در مشهد و اقدامات انجام شده در دهه کرامت در استان خراسان رضوی ارائه داد.

برگزاری 250 برنامه اجرایی در خراسان رضوی، ورود 16 میلیون زائر در دهه کرامت به استان خراسان رضوی، تکمیل 74 درصد هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها و تکمیل 83 درصد ظرفیت مهمانپذیرها در مشهد، انجام 4200 بازدید نظارتی، فعالیت 25 پایگاه امداد و نجات در استان خراسان رضوی، کاهش آمار کشته‌ها در تصادفات و افزایش آمار تصادفات، تشکیل ستاد دائمی خدمات زائران در مشهد و جلسات ماهانه این ستاد در استان از مواردی بود که واحدی در سخنان خود به آن‌ها اشاره کرد.

وی ادامه داد: برگزاری 400 هزار برنامه در 731 نقطه جهان، نظارت تیم 30 نفره بر برگزاری برنامه‌های دهه کرامت، آغاز مطالعات کمی و کیفی زیارت در 101 سیاست، 50 برنامه و 770 پروژه اجرایی در طول سه ماه توسط 90 نفر از کارشناسان و مسئولان و تصویب این برنامه ها در شورای توسعه و برنامه ریزی استان خراسان رضوی در دهه اول شهریورماه و اجرای طرح آماده‌سازی جاده زائران پیاده به طول حدود 80 کیلومتر از قدمگاه تا مشهد نیز از اقدامات انجام گرفته در استان خراسان رضوی است.

واحدی با بیان اینکه امیدواریم قطعه اول جاده زائران پیاده به طول حدود 80 کیلومتر از قدمگاه به مشهد تا 28 ماه صفر سال جاری آماده بهره‌برداری شود، وی اضافه کرد: این اقدامات به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و توجه مسئولان به گردشگری مذهبی بوده است.

وی پس از بیان آماری از اقدامات انجام شده در حوزه زیارت و دهه کرامت در خراسان رضوی، زیارت عارفانه، ارزان، آسان، با کیفیت و ماندگاری مناسب را چشم‌انداز آینده برنامه‌ها در حوزه زیارت معرفی کرد و ادامه داد: در راستای تحقق این هدف مدل اجرایی طرح مبدأ به مبدأ آماده و مصوب شده است که در افق پنج ساله این طرح شامل 9 استان و دو کشور پاکستان و عراق می‌شود لذا تقاضا داریم این طرح به عنوان یک طرح ملی تصویب شود.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی همچنین پیشنهاداتی در رابطه با طرح جاده ولایت نیز عنوان کرد که از جمله آن‌ها همکاری استان‌ها تحت عنوان شورای راهبردی و اجرایی جاده ولایت، ثبت تاریخی این جاده و بهره‌گیری از نظرات مشاوران بود.

واحدی در پایان سخنان خود ضمن درخواست از سازمان میراث فرهنگی در اجرایی شدن طرح‌های جاده ولایت، آمادگی استانداری خراسان رضوی برای تأمین بودجه مربوط به محدوده خراسان رضوی در جاده ولایت را اعلام کرد.

captcha