دوندگان جاده ولایت وارد دروازه خراسان رضوی می‌شوند
کد خبر: 3349527
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
اول شهریورماه؛

دوندگان جاده ولایت وارد دروازه خراسان رضوی می‌شوند

گروه اجتماعی: دوندگان جاده ولایت پس از از عبور از پنج استان کشور و بیش از ۳۰ شهر اول شهریورماه وارد شهرستان بردسکن به عنوان دروازه خراسان رضوی می‌شوند.

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی  قرآن (ایکنا) ازخراسان رضوی، مجتبی شاکری، معاون فرماندار بردسکن ظهر امروز، 30 مردادماه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی استقبال از دوندگان جاده ولایت که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه بردسکن در مسیر جاده ولایت قرار دارد، گفت: بردسکن این افتخار را دارد که همه ساله میزبان دوندگان جاده ولایت در ایام خیر و برکت دهه کرامت باشد.

وی با بیان اینکه جشنواره فرهنگی ـ ورزشی رضوی همه ساله به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار می شود، ابراز کرد: امسال برای ششمین سال متوالی شهرستان بردسکن این افتخار را دارد که به عنوان اولین شهرستان خراسان رضوی اول شهریورماه میزبان دوندگان جاده ولایت باشد.

معاون فرماندار بردسکن این حرکت بزرگ فرهنگی را در راستای ترویج فرهنگ رضوی دانست و عنوان کرد: استقبال مردم از این کاروان خود بیانگر عشق و ارادات  مردم به ائمه اطهار(ع) و حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) است.

وی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده این کاروان حرکت خود را 20 مردادماه از یادمان شهدای شلمچه آغاز و پس از عبور از استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، یزد، خراسان جنوبی اول شهریورماه وارد دروازه خراسان رضوی یعنی شهرستان بردسکن خواهند شد.

شاکری بر اطلاع رسانی و تبلیغات بیشتر مردمی در استقبال از دوندگان جاده ولایت تأکید کرد و خواستار همکاری همه جانبه دستگاههای اجرایی با دست‌اندرکاران برگزاری این برنامه شد.

در ادامه این جلسه محمد دانشور ثانی، رئیس اداره ورزش و جوانان بردسکن گفت: دوندگان جاده ولایت همه ساله با حضورشان این جاده را در برابر همه مشکلات بیمه می کنند و مردم  با حضور این عزیزان نذر و نیاز و ارادات خود را به ساحت مقدس آقا علی ابن موسی الرضا ابراز می دارند.

وی افزود: دوندگان جاده ولایت برای ششمین سال حرکت خود را از مشهد شهدای شلمچه 20 شهریورماه آغاز و پس از عبور از پنج استان کشور و بیش از 30 شهر اول شهریورماه وارد شهرستان بردسکن به عنوان دروازه خراسان رضوی خواهند شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان بردسکن تعداد دوندگان جاده ولایت به همراه دیگر عوامل را بیش از 30 نفر اعلام کرد و گفت: طبق سنوات قبل صبح روز اول شهریور ماه این عزیزان مورد استقبال مردم دهستان درونه قرار خواهند گرفت و سپس ظهر در محل امامزاده سید هاشم انابد خواهند بود و بعدازظهر مورد استقبال مسئولان و مردم بردسکن در مزار شهدا قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه دوندگان به صورت دوی امدادی مسافت دوهزار کیلومتری شلمچه تا مشهد را طی خواهند کرد، گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده دوندگان جاده ولایت همزمان با شب ولادت با سعادت امام رضا(ع) وارد مشهد مقدس شده و در ششمین جشنواره فرهنگی ـ ورزشی رضوی شرکت خواهند کرد.

captcha