اختتامیه بیست وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن شاهد و ایثارگر در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 3349459
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
با حضور لاله افتخاری؛

اختتامیه بیست وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن شاهد و ایثارگر در مشهد برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: اختتامیه بیست و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن شاهد و ایثار گر در بخش بانوان فردا با حضور لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، اختتامیه بیست و هفتمین دوره مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر کشور فردا، 31 مردادماه با حضور لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در مشهد برگزار می‌شود.

رقابت‌های این دوره از مسابقات، از روز گذشته بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه با حضور حجج‌الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی‌‌محلاتی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و مؤذنی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، عصر 29 مردادماه در جوار حرم رضوی آغاز شده و تا عصر امروز ادامه می‌یابد.

بانوان متسابق این دوره، برگزیدگان مسابقات استانی یا کشوری قرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که از 32 استان کشور پذیرش شده‌اند و در دو بخش قرائت و حفظ به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

بر اساس این گزارش، در بخش قرائت تحقیقی بیست وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن شاهد و ایثارگر 42 نفر در حضور داشتند که از این تعداد 20 دانشجو، هشت دانش‌آموز و 14 همسر شهید و جانباز به تلاوت پرداختند.

همچنین بخش حفظ پنج جزء قرآن کریم، 96 شرکت کننده دارد که از این تعداد 30 دانشجو، 23 دانش‌آموز و 43 همسرشهید و جانباز  به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت، در حفظ 10 جزء نیز 68 نفر به رقابت می پردازند که در مجموع 32 دانشجو، 8 دانش‌آموز و هشت همسر شهید و جانباز در این بخش حضور دارند.

رشته حفظ 15 جزء قرآن کریم این دوره از مسابقات شامل 45 متسابق می‌شود که از این تعداد 18 دانشجو، 6 دانش‌دموز و 21 همسر شهید و جانبازهستند؛ در حفظ 20 جزء نیز 32 نفر به رقابت می‌پردازند که از این تعداد 9 دانشجو، چهار دانش‌آموز و 16 همسر شهید و جانباز در مسابقات رقابت خواهند کرد.

رشته حفظ کل قرآن مسابقات سراسری قرآن شاهد و ایثارگر کشور در بخش بانوان 24 شرکت‌کننده دارد که از این تعداد 8 دانشجو، پنج دانش‌آموز و 11 همسر شهید در مسابقات شرکت خواهند کرد.

یادآور می‌شود، رقابت شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات از 25 مردادماه در بخش آقایان در مشهد آغاز و 27 مردادماه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

captcha