راه‌های دسترسی به حرم شاهچراغ(ع) بسته است/ لزوم تسریع رفع این مشکل
کد خبر: 3349377
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
آیت‌الله ایمانی:

راه‌های دسترسی به حرم شاهچراغ(ع) بسته است/ لزوم تسریع رفع این مشکل

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه راه‌های دسترسی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) بسته است، بر لزوم تسریع رفع این مشکل در طرح توسعه این حرم تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 29 مرداد در جلسه شورای اداری استان فارس که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اشاره کرد و گفت: معظم‌له این حرم را کانون توجه مردم اعلام کردند و مسئولان را در سفر مبارک خودشان به این استان، به این مسئله توجه دادند که از همه بودجه‌ها و امتیازات برای راه‌اندازی و رفع نیازمندی‌های این حرم‌ها استفاده کنند.
آیت‌الله ایمانی با تأکید بر اینکه این حرم هم باید کانون توجه باشد و هم باید اعتبارات مختلف به این سمت هدایت شود، گفت: در سال 1388، طرح توسعه 57 هکتاری به مصوب شورای شهرسازی آن زمان رسید و 57 هکتار به عنوان مجموعه سه حرم مطهر شیراز دیده شده است و مشاورانی نیز برای این طرح آماده شده است.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طرح تفصیلی و پیاده کردن این طرح با تغییر دولت‌ها دچار مشکلاتی شده است، گفت: امروز مردم بر اساس رهنمودهای رهبری و باورهای دینی و عشق و ارادت انسان به اهل بیت(ع) دل‌هایشان در گرو این خانواده است و به مزار و بقعه و مرقد اینان حضور پیدا کرده و آرامش خود را در اینجا می‌یابند، لذا باید راهی برای آمدن این‌ها به حرم فراهم شود.
وی با اشاره به شرایط دسترسی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گفت: حرم مطهر از جنوب که جمعیت عمده شهر شیراز در آن متمرکز هستند، و طبعاً به حرم بیشتر ارتباط دارند که اگر بگوییم یک باند ویژه در اختیار مردم است، گزاف نگفته‌ایم. خیابان احمدی به دو قسمت تقسیم شده است و یک قسمت آن عام است که از حرم به سمت جنوب می‌آیند و یک قسمت آن خط ویژه است که از جنوب به سمت حرم می‌آیند و راه ارتباطی مردم تنها همین یک خط ویژه است.
آیت‌الله ایمانی اضافه کرد: از سمت شمال به حرم تنها یک خیابان 9 دی قرار دارد؛ اما آیا توسعه حرم بدون دسترسی آسان به آن امکان‌پذیر است؟ آیا می‌توان پذیرفت که 57 هکتار برای توسعه حرم مطهر دیده شده باشد و به تصویب شورای عالی شهرسازی رسیده باشد، و راه دسترسی تنها یک خیابان و یک خط باشد؟
رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس ابراز کرد: از سمت شرق و غرب هم باید از همین دو خط وارد حرم شد، لذا حرف نخست توسعه فیزیکی حرم مطهر سهولت راه‌های دسترسی به آن است و باید موانعی بر سر این مسئله است، از بین برد.
وی با تأکید بر اینکه راه‌های دسترسی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) بسته است، گفت: در مسیر هم راه‌های دسترسی پیش‌بینی شده است و طبق نظر کارشناسانی که به من اعلام کرده‌اند، خانه‌های ارزشمندی که میراثی باشند در این مسیر نیست.
آیت‌الله ایمانی تأکید کرد:‌ باید 2 خیابان به سمت خیابان سیبویه باز شود تا مردم بتوانند به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) راحت دسترسی داشته باشند و از سوی دیگر حرم باید در خیابان لطفعلی خان زند بست و صحن داشته باشد و از سمت شرق نیز این حرم با حرم‌های سیدعلاءالدین حسین(ع) و سیدمیرمحمد(ع) به‌عنوان یک قطب زیارتی دیده شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تمام مسئولان در جایگاه‌های مختلفی که مسئولیت دارند باید در برابر خدا و مردم پاسخگو باشند و این مسئولیت‌ها امانتی است که به ما سپرده شده است و طبیعی است که فردای قیامت از این امانت سراغ می‌گیرند.
وی افزود: کسی که از ما سئوال می‌کند هم قاضی و هم قاضی است و هم می‌داند و حکم می‌دهد که حکمش لازم‌الاجراست بنابراین از این وقتی که در اختیار ماست باید بهره ببریم برای روز قیامت تا سرمایه‌ای داشت هباشیم.
آیت‌الله ایمانی در ادامه با اشاره به گستردگی استان فارس و تنوع نیازمندی‌های آن عنوان کرد: باید برای آب و کشاورزی استان فارس فکری کرد چه بخواهیم و چه نخواهیم حدود 40 درصد از مردم استان وابسته به کشاورزی هستند و عمده دشت‌هیا استان از خط قرمز عبور کرده‌اند.
امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه دگرگونی در امر کشاورزی ضروری است، گفت: باید فکری برای آب کشاورزی استان کرد و از استان‌های همجوار یا راه‌های دیگری کمک گرفت. در همین راستا سطح بیکاری واقعی در فارس فراتر از آمارهای موجود است.

captcha