برگزاری دوره‌های حفظ قرآن در روستاهای محروم خدابنده
کد خبر: 3349327
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸

برگزاری دوره‌های حفظ قرآن در روستاهای محروم خدابنده

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرموسسه قرآنی کوثر زرین‌رود خدابنده،گفت: دوره‌های حفظ قرآن در۴۰ روستای محروم زرین‌رود خدابنده در حال برگزاری است که این دوره‌ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

زهرا بیگدلو،مدیرموسسه قرآنی کوثر زرین‌رود خدابنده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان،اظهار کرد:همه ساله با آغاز فصل تابستان ویژه‌برنامه‌های مختلف قرآنی توسط این موسسه قرآنی برگزار می‌شود که امسال نیز همچون سنوات گذشته،با شروع ایام اوقات فراغت برنامه‌ها آغاز شده است.
وی با اشاره به برگزاری دوره‌های حفظ قرآن در روستاهای محروم زرین‌رود خدابنده،ادامه داد:این دوره‌ها از اول تابستان در 40 روستای محروم آغاز شده و حفظ سوره‌های جزء30،یک و دو قرآن‌کریم در دستور کار خود قرار گرفته است و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.
مدیرموسسه قرآنی کوثر زرین‌رود خدابنده ،گفت:مؤسسه کوثر تاکنون توانسته است با بهره‌مندی از 90 مربی قرآن،50کلاس حفظ قرآن را برای تمام مقاطع سنی، اعم از آقایان و بانوان در روستاهای محروم برگزار کند که تا کنون 750 نفر از این دوره‌ها استقبال کرده‌اند.
بیگدلو در پایان یادآور شد: تلاوت و انس با قرآن از سفارش‌های مکرر ائمه معصومین(ع) است و حفظ قرآن به طور طبیعی به انس با آیات الهی می‌انجامد؛ زیرا حافظ قرآن باید برای تثبیت محفوظات قرآنی‌اش دست کم روزی چند بار باید به قرائت قرآن بپردازد. مهمترین و عمده‌ترین اثر حفظ قرآن درک بهتر آن است. حافظ به سبب تسلط بر همه ی آیات، ارتباط آنها را نیک در می‌یابد و در پرتو آن درکی بهتر و درست‌تر از قرآن به دست می‌آورد.

به گزارش ایکنا،موسسه قرآنی کوثر زرین‌رود، واقع در خدابنده ، زرین رود، خ سیدلر ساختمان کمیته امداد شهر زرین رود می‌باشد.

captcha