بیش از ۱۵۰۰ جشن در خراسان رضوی برگزار می‌شود
کد خبر: 3345371
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
در دهه کرامت؛

بیش از ۱۵۰۰ جشن در خراسان رضوی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: بیش از ۱۵۰۰ جشن و جُنگ شادی ویژه دهه کرامت در شهرها و روستاهای خراسان رضوی با رویکرد ایجاد شور و نشاط برای عموم مردم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان‌حسنی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به برنامه‌های این اداره‌کل در دهه کرامت، گفت: این برنامه‌ها شامل نشست‌ها، سخنرانی و برگزاری کارگاهها و فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی می‌شود.

وی ابراز کرد: اگر ارتباط با اهل‌ بیت(ع) برای اقشارگوناگون به‌ویژه جوانان استحکام بخشیده شود، به تثبیت پایه‌های اصلی نظام کمک می‌کند و جلوه‌های بیشتری از اصول انقلاب اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

مرویان‌حسینی با اشاره به این مطلب که جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه شهر مشهد پایگاه امامت و ولایت در جهان است، گفت: اگر به ظرفیت نظام امامت و رسالت و بارگاه مطهر امام رضا(ع) و حضور خیل عظیم زائران در مشهد الرضا توجه کنیم، آن نقطه کانونی که باید مفاهیم اسلامی را به دنیا منتقل کند، مشهد است.

وی افزود: بیش از ۱۵۰۰ جشن و جُنگ شادی ویژه دهه کرامت در شهرها و روستاهای خراسان رضوی با رویکرد ایجاد شور و نشاط برای عموم مردم برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: ۳۰۰ نفر از مبلّغان اعزامی در قالب گفتمان‌های دینی و برگزاری کارگاه‌ها و سخنرانی‌ها ضمن تبیین فرهنگ و سبک زندگی رضوی، مردم را با ابعاد مختلف زندگی امام رضا(ع) و آداب و آثار زیارت آشنا می‌کنند.

مرویان‌حسینی ادامه داد: برگزاری شب شعر، تشرّف دسته جمعی به حرم مطهر از ۵۰ نقطه حاشیه شهر مشهد، برگزاری بیش از ۱۰۰ جشن در حاشیه شهر مشهد و روستاهای اطراف از دیگر برنامه‌های دهه کرامت رضوی به شمار می‌رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تأمین محتوای تبلیغی ویژه مبلّغان و مبلّغات، هیئت‌های مذهبی و ادارات پیرامون سیره امام رضا(ع) و اعزام کاروان امام مهربانی با اجرای ۶۵ برنامه در ۲۲ شهرستان استان‌های خراسان رضوی و شمالی با همکاری آستان قدس رضوی را از برنامه‌های دهه کرامت رضوی امسال عنوان کرد.

captcha